سوریه و عراق گذرگاه مرزی مشترک را بازگشایی می کنند

سوریه و عراق گذرگاه مرزی مشترک را بازگشایی می کنند
يکشنبه 30 تير 1398 - 11:44

در شرایطی که آمریکا برای اعمال فشار هر چه بیشتر بر سوریه در تلاش برای مسدود کردن گذرگاههای زمینی این کشور است، یکی از مسئولان سفارت عراق در دمشق تأکید کرد که دولت‌های دو کشور به مراحل پیشرفته‌ای درباره بازگشایی گذرگاه مرزی مشترک "بوکمال- قائم" رسیده‌اند.

العالم - سوریه

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری "روسیا الیوم"، یک منبع در سفارت عراق در دمشق با اشاره به مذاکرات دولت این کشور و «نیروهای دمکراتیک سوریه»، موسوم به «قسد» برای بازگشایی گذرگاه جدید میان عراق و سوریه گفت: گذرگاه جدید در منطقه «خانه صور» در شهرستان «سنجار» قرار دارد.

به گفته این منبع که روسیا الیوم به نام وی اشاره‌ای نکرد، اخبار مربوط به اینکه دلیل تأخیر در بازگشایی گذرگاه مزبور مخالفت قسد با درخواست دولت عراق مبنی بر برافراشتن پرچم سوریه در طرف مقابل است، صحت نداشته و بی‌اساس و خلاف واقعیت است.

این منبع افزود، همچنین دولت‌های عراق و سوریه برای بازگشایی گذرگاه بوکمال- قائم تلاش می‌کنند و همکاری‌ها در این راستا ادامه دارد و به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است.

این در حالی است که آمریکا در چارچوب تلاش مداوم برای تنگ کردن دایره محاصره و تحریم مردم سوریه به راه جدیدی متوسل شده که همان مسدود کردن گذرگاه‌های مرز زمینی این کشور است، به این معنی که به دنبال قطع ارتباط زمینی سوریه با جهان خارج و محروم کردن آن از گذرگاه‌های اقتصادی مهمی است که به مثابه شریان اصلی ارتباطی این کشور به شمار می آیند.

آمریکا همچنین پس از سلطه بر گذرگاه مرزی "التنف" بین اردن و عراق، در صدد برای تسلط یافتن بر گذرگاه بوکمال- قائم در مرز عراق و سوریه برآمده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها