اردن:

باب‌الرحمه بخش جدایی‌ناپذیر مسجدالاقصی است

باب‌الرحمه بخش جدایی‌ناپذیر مسجدالاقصی است
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 12:13

مسئول اردنی ادعای رسانه‌های صهیونیست‌ها درباره باب‌الرحمه را تکذیب و تأکید کرد که باب‌الرحمه بخش جدایی‌ناپذیر مسجدالاقصی است.

العالم - فلسطین اشغالی

یک مسؤول اردنی تأکید کرد که ادعای صهیونیست‌ها درباره باب‌الرحمه صحت ندارد و موضع اردن نیز در این باره ثابت است. «باب رحمت» یا «دروازه طلایی»، دروازه شرقی مسجدالاقصی و یکی از دو در شرقی فضای کلی مسجدالاقصی است.

باب رحمت

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، این مسؤول اردنی افزود که باب الرحمه بخش جدایی‌ناپذیر مسجدالاقصی است و حکم آن از همه جوانب همانند حکم مسجدالاقصی است.

وی با اشاره به مخالفت اردن با هر گونه تغییر در وضعیت تاریخی و قانونی اماکن مقدس، تأکید کرد که بازسازی باب‌الرحمه و بازگرداندن وضعیت آن به پیش از مارس ۲۰۰۳ که رژیم صهیونیستی اقدام به تعطیلی آن کرد، ضروری است.

این مسؤول اردن همچنین احترام به اختیارات اداره اوقاف قدس برای مدیریت امور مسجدالاقصی را ضروری برشمرد.

برخی رسانه‌های صهیونیست مدعی شدند که ساختمان باب‌الرحمه به دفاتر اداری وابسته به اوقاف اسلامی تبدیل خواهد شد.

طبق توافق صلح اردن و رژیم صهیونیستی (وادی‌عربه 1994) و توافق عبدالله دوم (شاه اردن) و محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان)، اردن حق کفالت (قیمومیت) بر مقدسات شهر قدس را دارد.

در بند نُهم توافق صلح امان و تل‌آویو آمده است که «هر طرف به طرف دیگر این حق آزادی دسترسی به اماکن مهم دینی و تاریخی [در قدس] را می‌دهد و اسرائیل نیز نقش کنونی پادشاهی اردن درباره امکان مقدس اسلامی در قدس را محترم می‌شمارد.

مسجدالاقصی از نمای بالا

فارس

پربیننده ترین خبرها