نزدیک شدن حماس به ائتلاف دفاعی مشترک محور مقاومت 

نزدیک شدن حماس به ائتلاف دفاعی مشترک محور مقاومت 
پنج‌شنبه 3 مرداد 1398 - 16:31

روزنامه‌ای لبنانی االاخبار ضمن اعلام اینکه اعتماد متقابل میان حماس و ایران به جای خود بازگشته، تصریح کرد، حماس تا پیوستن به ائتلاف دفاعی مشترک محور مقاومت راهی ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

سفر هفته جاری هیأت حماس به ایران و دیدار با مقامات کشور با گمانه‌زنی رسانه‌ای بسیاری همراه بوده است.

روزنامه «الاخبار» لبنان در این باره نوشت: ایران و حماس بار دیگر اعتماد متقابل میان یکدیگر را بازیافتند؛ حماس طی دو سال اخیر به محور مقاومت بازگشته و به پیوستن به ائتلاف دفاعی مشترک با بقیه اعضای این محور نزدیک شده است.

در ادامه این گزارش آمده، سفر هیأت حماس به ایران و دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب برای اولین بار پس از آنکه حماس در 2012 دمشق را ترک کرد، در پی دعوت رسمی ایران از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس صورت گرفت. هنیه بارها تلاش کرد از غزه (برای انجام سفر خارجی) خارج شود اما مصر با این موضوع مخالفت کرد و همین باعث شد دیگر اعضای ارشد حماس در خارج این سفر را انجام دهند.

الاخبار به نقل از منابع خود اعلام کرد: حماس در این سفر تمایل خود برای تقویت روابط با تمامی طرف‌ها در محور مقاومت تا حصول یک توافق برای (تشکیل) ائتلاف دفاعی مشترک را نشان داده است ؛ ائتلافی که از خلال آن تمام اعضا بتوانند با هماهنگی جمعی با تعرض‌ها مقابله کنند.

این روزنامه لبنانی سپس نوشت: العاروری به طرف ایرانی نامه‌ رسمی هنیه را تحویل داده بود که در آن از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از فلسطین قدردانی و بر تمایل حماس برای تقویت روابط با ایران تأکید شده بود؛ هنیه همچنین خواستار حمایت بیشتر ایران برای مقابله با محاصره اسرائیل شده بود و بر همبستگی حماس با ایران در مقابله با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل تأکید کرده بود.

الاخبار در ادامه گزارش داد: علی‌رغم دیدارهایی میان طرف‌هایی از حماس و مقاماتی در دولت سوریه به صورت غیر رسمی وبا هدف ازسرگیری روابط، این پرونده همچنان پیچیده است زیرا حماس از پاسخ به درخواست سوریه مبنی بر معذرت‌خواهی این جنبش در کنفرانسی مطبوعاتی فرار می‌کند.

صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه صبح دوشنبه هفته جاری با آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مذکور اعلام کرد: پیروزی بدون مقاومت به دست نمی‌آید و ما براساس وعده تخلف‌ناپذیر الهی معتقدیم موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام، تمام خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها