تاکید مقامات لبنانی و سوری بر ثبات و امنیت متقابل

تاکید مقامات لبنانی و سوری بر ثبات و امنیت متقابل
پنج‌شنبه 3 مرداد 1398 - 16:57

در دیدار سفیر سوریه در لبنان با رئیس حزب «قومی-اجتماعی سوریه» تأکید شد، «سلامت لبنان به معنای سلامت سوریه و سلامت سوریه به معنای سلامت لبنان» است. 

العالم - سوریه

«علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان برای بحث درباره آخرین تحولات با «فارس سعد» رئیس حزب «قومی-اجتماعی سوریه» دیدار کرد و در این دیدار بر ادامه مقابله با تمام چالش‌های منطقه تأکید شد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، فارس سعد اعلام کرد: ایستادگی سوریه در مقابل جنگ جهانی که این کشور را هدف قرار داده بود و پیروزی آن بر تروریسم و حامیان آن، ایستادگی منطقه را تقویت کرد و پروژه‌های هیمنه و تجزیه را شکست داد؛ با پیروزی سوریه روند آغاز نفوذ معادلات جدید نه تنها در صحنه منطقه بلکه در کل جهان آغاز شده است.

وی افزود، حزب قوی-اجتماعی سوریه از همان ابتدا دریافت هدف جنگ تروریستی علیه سوریه تضعیف آن است زیرا دمشق از مقاومت در فلسطین، سوریه و عراق حمایت می‌کرد و بر مواضع خود قاطع بود.

سعد ادامه داد: جنگی که از 2011 علیه سوریه به راه افتاد در حجم جنگی جهانی بود و اهمیت پیروزی سوریه از اینجا مشخص می‌شود. این پیروزی درس‌هایی در ایستادگی، ثبات و دفاع از حاکمیت و کرامت (به همه) داد. برخی کشورهای عربی که علیه سوریه توطئه کردند چیزی جز ناامیدی، شکست و خواری درو نکردند و برخی از این کشورها با اعلام آشکار عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی از چهره زشت خود پرده‌ برداشتند.

وی تأکید کرد، سوریه هچنان حامی مقاومت و مدافع فلسطین است و همواره با لبنان برای مقابله با دشمن صهیونیستی و پروژه تقسیم در یک سنگر ایستاده است.

سفیر سوریه در لبنان نیز گفت،‌ نبردی که سوریه در آن پیروز شد مقابله با تروریسمی بود که تمام مسائل منطقه را تهدید می‌کرد. وی در ادامه سلامت لبنان را به معنای سلامت سوریه و بالعکس توصیف کرد.

روابط دمشق و بیروت با آغاز بحران سوریه در سال 2011 سرد شد اما هیچگاه به صورت کامل قطع نشد. از سرگیری این روابط، همواره یکی از نقاط مورد اختلاف دو جریان سیاسی اصلی لبنان یعنی «هشت مارسی‌های موافق و 14 مارسی‌های مخالف» بوده است و «پرونده آوارگان سوری» باعث شده بر داغی بحث روابط با سوریه نیز افزوده شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها