تحلیل روز/

کودکان یمنی قرباني طمعکاری ترامپ  و خوی درندگی بن سلمان

کودکان یمنی قرباني طمعکاری ترامپ  و خوی درندگی بن سلمان
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 12:44

همزمان با اصرار ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر ادامه فروش سلاح و افزايش حمایت از  ائتلاف سعودی اماراتی در یمن، سازمان ملل متحد از کشته شدن بیش از 800 کودک یمنی طی یک سال خبر داد.

العالم -آمریکا

گزارش های سازمان های بین المللی و هم چنین مخالفت اعضای کنگره با حمایت امریکا از عربستان و امارات تاکنون نتوانسته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را از فروش سلاح و حمایت بی اندازه از دو نظام سعودی و اماراتی بازدارد. به گونه ای که ترامپ برای بار دوم سه تصمیم کنگره برای جلوگیری از فروش سلاح به عربستان و امارات را وتو کرد و صراحتا همه مواضع و گزارش ها مبنی براینکه سلاح و مواضع آمریکا در حمایت از ریاض؛ دلیل اصلی ادامه فاجعه انسانی در یمن است را به چالش کشید.

ترامپ در نامه ای به مجلس سنا از وتوی ریاست جمهوری خبر داد و گفت این تصمیم قدرت رقابتی امریکا در سطح بین الملل را ضعیف می کند و به روابط مهم با هم پیمانانش آسیب می زند.

ترامپ، اوریل گذشته نیز تصمیم دو حزب جمهوری خواه و دموکرات ها در کنگره مبنی بر پایان حمایت امریکا از تجاوز سعودی ها و اماراتی ها را نقض و بر ادامه این حمایت اصرار کرد.

برخی ناظران آمریکائی و بین المللی نیز از مواضع آمریکا خشمگین شده و با متهم کردن ترامپ و دولتش به ادامه جنگ افروزی در یمن، قراردادهای تسلیحاتی امریکا را موجب بحرانی تر شدن وضعیت انسانی و ادامه کشتار غیر نظامیان توسط عربستان و امارات و انجام جنایت های بیشتر در حق کودکان و زنان دانستند.

گزارش جدید سازمان ملل نیز بر ادامه تجاوز سعودی ها و اماراتی ها و کشتار کودکان تاکید دارد، به گونه ای که آنتونیو گوتریش دبیرکل سازمان ملل در گزارش سالانه خود به شورای امنیت، درباره کشورها و گروههای مسلح نقض کننده ی حقوق کودکان در مناطق درگیری، بر باقی نگاه داشتن ائتلاف سعودی و اماراتی و دیگر گروههای دخیل در جنگ یمن در لیست سیاه نقض کنندگان حقوق کودکان تاکید کرد.

وی افزود : در سال گذشته کشتار وقطع عضو بیش از 1689 کودک مستند شده ، ائتلاف سعودی اماراتی مستقیمادر کشتار و زخمی شدن شمار زیادی از آنان دست دارد.

این گزارش بزرگترین دلیل بر دروغ پردازی های رئیس جمهوری آمریکا و وارونه جلوه دادن حقائق است به گونه ای که بارها و بارها ادعا کرده ادامه حمایت از عربستان سعودی ، آسیب های کمتری به غیرنظامیان می زند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند ترامپ با این مغلطه پردازی ها و دروغ ها و با تایید سیاست های وحشی گری عربستان و امارات در یمن که احترامی برای قانون اساسی و اخلاق قائل نیست و موجب بروز بزرگترین بحران انسانی در جهان شده ، در صدد سرپوش گذاشتن بر طمعکاری خود و دوشیدن عربستان سعودی و غارت اموال این کشور و امارات است .

دولت ترامپ طی سالیان گذشته همه گزارش ها و درخواست ها مبنی بر پایان تجهیز عربستان را رد کرده و بر حمایت نظامی و سیاسی از عربستان در یمن اصرار دارد.

گزارش سازمان ملل این بار صراحتا درباره تروریسم بین المللی، رژیم عربستان و امارات را در کنار رژیم اشغالگر صهیونیستی در لیست سیاه کودک کشان قرار داده است.

این گزارش حاکی است عربستان و امارات و رژیم اشغالگرصهیونیستی درهدف گیری کودکان و انجام جنایت در حق آنان جزو بدترین های دنیا هستند.

نتیجه ادامه حمایت آمریکا و اصرار ترامپ بر حمایت از عربستان و تجهیز این جنگ کثیف و وحشی گری بن سلمان و جنگ ضد انسانی وی علیه کودکان یمنی موجب شده تا کودکان؛ قربانی طمعکاری مالی ترامپ و وحشیگری بن سلمان شوند، اولی کشتار کودکان یمنی را وسیله ای برای سود بردن و قراردادهای تسلیحاتی را برای دوشیدن مقامات سعودی و اماراتی قرار داده و دومی که می خواهد از خود قهرمانی بر اجساد کودکان و زنان یمنی بسازد.

عبدالرحمن راجح

پربیننده ترین خبرها