دیدار رئیس پارلمان عراق با امیر کویت

دیدار رئیس پارلمان عراق با امیر کویت
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 18:03

رئیس پارلمان عراق که به کویت سفر کرده‌ است با امیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم _ عراق

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق و هیأت همراه وی امروز یکشنبه با «صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

دفتر الحلبوسی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار الحلبوسی بر علاقه‌مندی عراق برای تقویت روابط با کشور دوست و برادر کویت در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه «ناس»، رئیس پارلمان عراق در این دیدار از مواضع کویت در حمایت از عراق در کنفرانس بین‌المللی کشورهای کمک‌کننده قدردانی و ضرورت فعال‌سازی پروژه‌های عمرانی عراق را مورد تأکید قرار داد.

حلبوسی در این دیدار گفت: «ما به همراه مسؤولان اجرایی دولت به اینجا آمده‌ایم تا پرونده‌های مربوط به پروژه‌های ویژه بازسازی عراق و کمک‌هایی مالی وعده داده شده در کنفرانس بین‌المللی کویت به خصوص بخش مربوط به بهداشت و آموزش در تمامی استان‌ها را بررسی کنیم».

رئیس پارلمان عراق همچنین خواستار تشکیل کمیته‌های مشترک برای بررسی این پروژه‌ها و آغاز اجرای این پروژه‌ها شد و امیر کویت نیز گفت که کویت آماده کمک به عراق است.

بنابر گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، رئیس پارلمان عراق امروز همچنین در کاخ بیان با «جابر المبارک الحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت دیدار کرد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها