ونزوئلا تجاوز هوایی آمریکا را در سازمان ملل پیگیری می کند

ونزوئلا تجاوز هوایی آمریکا را در سازمان ملل پیگیری می کند
دوشنبه 7 مرداد 1398 - 11:31

وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد که این کشور نقض حریم هوایی خود توسط آمریکا را در سازمان ملل متحد مطرح و پیگیری می کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک از کاراکاس، «خورخه آرئاسا» روز گذشته (یکشنبه) در توئیتی نوشت: همانگونه که اعلام کردیم، دولت دونالد ترامپ اذعان کرده که هواپیماهای آمریکایی حریم هوایی ونزوئلا را نقض کرده اند. تردیدی نسبت به نیت بد واشنگتن علیه کاراکاس وجود ندارد. ما این مساله را در سازمان ملل مطرح می کنیم.

ونزوئلا اخیرا بارها نقض حریم هوایی خود توسط هواپیماهای جاسوسی آمریکا را محکوم کرده است.

فرماندهی راهبردی عملیات نیروهای مسلح ونزوئلا نیز در توئیتی عنوان کرد: روز شنبه هواپیماهای جاسوسی آمریکا بار دیگر وارد حریم هوایی ونزوئلا شدند. این اقدام هواپیماهای آمریکایی نقض قوانین و معاهده های بین المللی است. واشنگتن همچنان آشکارا تمامیت ارضی ونزوئلا را نقض می کند.

دولت ونزوئلا ضمن محکوم کردن تجاوز مجدد هواپیماهای آمریکایی به حریم هوایی این کشور اعلام کرد که تلاش های غیرقانونی برای ورود به حریم هوایی ونزوئلا و نقض این حریم تاکنون در سال 2019 میلادی حدود 167 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، ونزوئلا که ماههاست با بدترین چالش های اقتصادی و اجتماعی روبرو بوده، همچنان با فشارهای ظالمانه از سوی دولت آمریکا روبرو است.

دولت ترامپ، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته و خواستار کناره گیری دولت قانونی «نیکلاس مادورو» است.

در این میان واشنگتن همچنان در حال تشدید تحریم ها علیه کاراکاس است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها