بازدید دریادار خانزادی از ناوگان نیروی دریایی روسیه

بازدید دریادار خانزادی از ناوگان نیروی دریایی روسیه
دوشنبه 7 مرداد 1398 - 14:54

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در مراسم نیروی دریایی فدراسیون روسیه، از ناوگان دریایی آن کشور بازدید کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر دریارار خانزادی در صدر هیئت نظامی با حضور در مراسم گرامیداشت روز نیروی دریایی روسیه که بیش از ۲۰ کشور در شهر سنت پترزبورگ برگزار شد؛ ضمن بازدید و حضور در چندین ناوشکن های نیروی دریایی ارتش روسیه، با فرماندهان آنان گفت وگو کرد.

وی که روز گذشته به منظور انجام سفری سه روزه وارد سن پترزبورگ شده بود، اعلام کرد که بنا به دعوت همتای روس خود برای توسعه تعاملات دوکشور راهی روسیه شده است و ضمن گفت و گو با فرمانده نیروی دریایی روسیه قرار است به توافقاتی در حوزه دریایی با روسیه دست پیدا کند.

این فرمانده ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: روسیه همسایه قدرتمند و بدون واسطه ایران با قابلیت تاثیر گذاری منطقه ای و جهانی در حوزه های گوناگون است .

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ایران نیز به عنوان یک کشور قدرتمند در مرکز غرب آسیا تاثیر گذاری منطقه ای و جهانی در حوزه های مختلف دارد و قطعا همکاری و هم افزایی این دوقدرت می تواند دستاوردهای بسیار خوبی برای دستیابی به امنیت جمعی در مناطق دریایی مورد علاقه داشته باشد.

دریادار خانزاده ‌اظهار داشت: امروز شاهد آن هستیم که برخی تمام تلاش خود را برای نا امن کردن منطقه شمال اقیانوس هند، دریای عمان وخلیج فارس به کار گرفته اند اما این مناطق به همت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه یکی از امن ترین مناطق دریایی جهان است و این امنیت در نتیجه توافقاتی است که امروز بین کشورهای منطقه برقرار است.

وی ابراز امیدواری کرد: دستاوردهای این سفر در کوتاه مدت و بلند مدت آثار ارزشمندی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، در مراسم رژه واحدهای نیروی دریایی روسیه در سن پترزبورگ دهها فروند رزمناو و ناوچه شرکت داشتند.

روز نیروی دریایی از سال 1939 در دوره شوروی سابق برگزار می شود و بر اساس دستور رئیس جمهوری روسیه از سال 2006 ( 1385) در آخرین روز یکشنبه ماه جولای روز نیروی دریایی روسیه برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها