از کدام جنگ و ایران حرف می زنی آقای ترامپ؟

از کدام جنگ و ایران حرف می زنی آقای ترامپ؟
سه شنبه 8 مرداد 1398 - 14:09

رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب در صفحه توئیتر خود نوشت که «به یاد داشته باشید، ایرانی‎ها سابقه نداشته در جنگی پیروز شوند و در عین حال سابقه نداشته در هیچ مذاکره‎ای شکست بخورند».

العالم- ایران/ سیاسی

این توییت ترامپ که در واقع تلاشی از سوی او برای سودمند جلوه دادن مذاکره با آمریکا برای ایران به حساب می‌آید در حالی مطرح می‌شود که سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران به ویژه در مساله برجام، هرگونه امکان گفت‌وگو میان دو کشور را به صفر رسانده است.

ترامپ تاکنون بارها پیشنهاد مذاکره با ایران را داده است و امیدوار است بتواند در مذاکره با ایران به همه خواسته‌های خود جامه عمل بپوشاند؛ پیشنهادی که مسئولان کشورمان با توجه به سیاست‌ها و رویکرد عملی دولت آمریکا آن را فریبکارانه و دروغین می‌دانند. البته ترامپ در کنار پیشنهاد مذاکره هیچ گاه از تهدید نظامی هم غافل نبوده است.

اما در مجموع باید گفت که تجربه مداخله‌های آمریکا در چند دهه اخیر نشان‌دهنده این است که آمریکا در هیچ جنگی پیروز نشده و این موضوع خود از لحاظ روانی نقطه ضعف بزرگی برای نظامیان آمریکایی در منطقه به‌شمار می‌رود.

با این حال این توییت واکنش هایی را در پی داشت که در ذیل بخشی از آن آمده است؛

روزنامه نیویورک‌تایمز هم نوشت که ترامپ و دستیارانش پیام‌های گیج‌کننده و ظاهراً متناقضی در خصوص ایران مطرح کرده‌اند.

به گفته ی روزنامه نگاران غربی، جمله ای که ترامپ توییت کرده، پیش تر در سال 2017 عینا از سوی جان بولتون تکرار شده است.

اما پیام توییتری دونالد ترامپ با واکنش زیادی از سوی کاربران ایرانی و حتی امریکایی در توییتر روبرو شده است که در زیر چند نمونه از این واکنش ها را می‌بینید:

توییت مشاور امنیت ملی اوباما

مشاوره امنیت ملی دوره ریاست جمهوری اوباما گفت: مشاور امنیت ملی شما معمار جنگ عراق بود که از زمان پیروزی انقلاب، بیش از هر چیزی به قدرت گرفتن ایران منجر شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها