انتقاد مسکو از تحریم‌های غیرقانونی و «فراسرزمینی» آمریکا

انتقاد مسکو از تحریم‌های غیرقانونی و «فراسرزمینی» آمریکا
سه شنبه 8 مرداد 1398 - 18:08

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه دیگر کشورها را «غیرقانونی» خوانده است.

العالم - اروپا

یکی از مقام‌های مسکو که طی هفته‌های اخیر بارها در مخالفت با مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا اظهارنظر کرده است، این بار در پیامی توییتری به واشنگتن درباره مخالفت جامعه بین‌المللی با مواضع یکجانبه این کشور هشدار داده است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در تازه‌ترین پیام‌های توییتری خود به مخالفت با فشارهای آمریکا علیه دیگر کشورها و اجبار آنها به پذیرش این تحریم‌های یکجانبه و فراسرزمینی پرداخته است.

او در توییت اول خود نوشت: «دو روند متناقض حرکت به سمت جهان چندقطبی و جهان تک قطبی وجود دارد و به طور اجتناب‌ناپذیری جامعه بین‌المللی وادار خواهد شد که به مساله تحریم‌های غیرقانونی فرا سرزمینی بپردازد؛ تحریم‌هایی که حاکمیت ملی کشورها را تضعیف می‌کنند. نشست اخیر جنبش عدم تعهد ثابت کرد که این فرایند شروع شده است».

وی در توییت دوم نوشت: «اکنون شاهد آن هستیم که تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا به عنوان یک مشکل تقریبا جدید در روابط بین‌الملل به طور کامل به نمایش درآمده است. زیر فشار تهدید تنبیه اقتصادی، شرکت‌های خصوصی و گهگاه کشورها ترجیح می‌دهند که مقاومت نکنند و مجبور به پذیرش بخش‌هایی از قوانین داخلی یک کشور دیگر می‌شوند».

اولیانوف که در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین حضور داشت، بعد از خاتمه این نشست درباره تحریم‌های آمریکا اظهارنظر کرده بود.

وی گفته بود: «در نشست کمیسیون مشترک برجام اوضاع کنونی با تأکید ویژه بر جنبه‌های هسته‌ای و اقتصادی برجام مورد بحث قرار گرفت. آشکار است که تحریم‌های آمریکا، تاثیر منفی بر اجرای برجام دارد. با این حال، همه حاضران در این نشست کاملا متعهد به برجام هستند».

این مقام روس طی هفته‌های گذشته بارها به مخالفت با مواضع ضد یارانی آمریکا و انتقاد از فشارهای تحریمی واشنگتن پرداخته بود

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها