بستن دفاتر حشد الشعبی در استان های عراق

بستن دفاتر حشد الشعبی در استان های عراق
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 09:44

فالح الفیاض رئیس تشکیلات حشد الشعبی روز سه شنبه با استقبال از دستور عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح درباره این تشکیلات مردمی، دستور صادره را به نفع حشد دانست و آن را "عادلانه و حمایت گرایانه" خواند و گفت که فرماندهی نیروهای حشد الشعبی به ساماندهی این نیروها و الحاق آنها به نیروهای تحت امر نخست وزیری خواهد پرداخت.

العالم - عراق

الفیاض در کنفرانسی خبری گفت: دستور نخست وزیری درباره حشد الشعبی در حق این قهرمانان عادلانه بود قهرمانانی که با شجاعت تمام با گروه های تروریستی جنگیدند و چنین دستوری در حکم حمایت از مبارزان حشد الشعبی و تأمین حقوقشان است.

الفیاض افزود: ما برای ساماندهی نیروهای حشد الشعبی و الحاق آنها به نیروهای تحت امر نخست وزیری تلاش خواهیم کرد. پس از ساماندهی دفاتر حشد الشعبی بسته خواهد شد و دفتر مدیریت بسیج مردمی نیز بسته خواهد شد.

الفیاض اعلام کرد: اکثر عناوینی که گروه های زیر مجموعه حشد الشعبی با آن شناخته می شد، لغو شد و به دستور نخست وزیری حشد عشایری و حشد مردمی در قالب یک گروه درخواهد آمد و کسانی که ادعای عضویت در حشد را دارند ولی هیچ سنخیتی با این تشکیلات ندارند، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

الفیاض افزود: روند تعیین محل های اقامت همه نیروهای حشد الشعبی به پایان رسیده است و روند تعیین رده های نظامی و اعطای درجه نیز پایان یافته است.

عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز 1 ژوئیه 2019 دستوری درباره حشد الشعبی صادر کرد که "لزوم پایان فعالیت های نظامی حشد و الحاق آن به نیروهای تحت امر فرماندهی کل نیروهای مسلح و لغو همه عناوین حشد در دوران جنگ با داعش و جایگزینی آن با عناوین نظامی (هنگ، تیپ، لشکر و غیره)" جزء این دستور 10 بندی بود.

پربیننده ترین خبرها