تنش آمریکا و چین در تنگه تایوان؛

هشدار چین به توطئه گران درباره جدایی تایوان/ اراده ارتش ما را دست کم نگیرید

هشدار چین به توطئه گران درباره جدایی تایوان/ اراده ارتش ما را دست کم نگیرید
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 10:15

وزیر دفاع چین با تاکید بر این که هیچ توطئه‎ای برای تجزیه کشورش به سرانجام نخواهد رسید، در باره دست کم گرفتن قدرت ارتش چین در خصوص دفاع از تمامیت ارضی هشدار داد.

العالم ـ آسیا

«وی فنگ هه» وزیر دفاع چین روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت نود و دومین سالگرد تاسیس ارتش آزادی‌بخش چین در پکن با تاکید بر عزم راسخ چین برای دفاع از حق حاکمیت، امنیت و توسعه کشور و غلبه بر همه چالش‌ها تاکید کرد: چین بر مسیر توسعه صلح‌آمیز و سیاست دفاعی با ماهیت حقیقی پایبند است.

او اظهار کرد: ارتش چین همکاری‌های خود با ارتش‌های دیگر کشورها را تعمیق می بخشد و فعالانه در امور بین المللی و منطقه‌ای شرکت می کند و تلاش می‎کند سهم بیشتری در حفظ صلح و ثبات جهان داشته باشد.

وزیر دفاع چین در مورد مساله مساله تایوان هم گفت: در دنیا فقط یک چین وجود دارد و تایوان بخش جدایی‌ناپذیری از چین است چین باید به وحدت برسد و حتما نیز خواهد رسید.

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز دوشنبه (7 مرداد ماه 1398) گزارش داد که در پی تشدید تنش ها در تنگه تایوان و افزایش فعالیت های نظامی آمریکا و ژاپن، جنگنده های جی ۲۰ ارتش چین با هدف مقابله با هواپیماهای آمریکا، در این محل آرایش جنگی به خود گرفته اند.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: هیچ توطئه‎ای به منظور تجزیه چین به سرانجام نخواهد رسید و دست کم گرفتن اراده ارتش چین برای حفظ وحدت، امنیت و تمامیت ارضی کشور نیز امری بسیار خطرناک است.

وزیر دفاع چین همچنین بر تقویت ساختار ارتش و ارتقا آن به سطح یک ارتش پویا و بین المللی تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها