احتمال گنجانده شدن اسرائیل در "لیست ننگ" سازمان ملل

احتمال گنجانده شدن اسرائیل در
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 12:08

احتمال اینکه سازمان ملل متحد نام اسرائیل کودک کش را در "لیست ننگ" خود به علت نقض حقوق کودکان فلسطینی بگنجاند، وجود دارد.

العالم - فلسطین

سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که احتمال گنجاندن اسرائیل در لیست ننگ تا اواخر سال 2019 به علت نقض حقوق کودکان فلسطینی وجود دارد.

ویرجینیا گامبا مسئول امور خشونت ضد کودکان در درگیری های نظامی این سخنان را در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک به زبان آورد.

این در حالیست که گروهی از اصحاب رسانه از آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل به علت نگنجاندن اسرائیل در گزارش مربوط به سال 2018 با موضوع کودکان و درگیری های مسلحانه انتقاد کرده بودند.

گامبا از گنجانده نشدن اسرائیل در لیست ننگ سازمان ملل دفاع کرد در حالی که در گزارش سالانۀ گوترش که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است که ارتش اسرائیل در سال 2018 تعداد 59 کودک فلسطینی را به قتل رساند که این تعداد 4 برابر بیشتر از تعداد قربانیان سال 2017 است.

ولی گامبا اعلام کرد که سازمان ملل در حال بررسی همه موارد نقض حقوق کودکان فلسطینی است و احتمال گنجاندن اسرائیل در لیست ننگ تا اوخر سال میلادی کنونی وجود دارد.

گامبا افزود: من در سال کنونی 4 بار تلاش کردم که وارد مناطق فلسطینی اشغالی بشوم تا از موارد نقض حقوق کودکان فلسطینی مطمئن بشوم ولی مسئولان اسرائیلی جلوگیری کردند.

گامبا برای توجیه جلوگیری اسرائیل از ورودش به فلسطین اشغالی گفت که سفر من به مناطق فلسطینی با دوران انتخابات اسرائیل (کنست) همزمان شده بود.

پربیننده ترین خبرها