رهگیری «ایلوشین» روسیه در استونی توسط جنگنده‌های انگلیسی + عکس

رهگیری «ایلوشین» روسیه در استونی توسط جنگنده‌های انگلیسی + عکس
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 12:08

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، جنگنده‌های «تایفون» این کشور یک هواپیمای ترابری نظامی روس را در نزدیکی حریم هوایی استونی رهگیری کردند.

العالم - اروپا

لندن از پرواز جنگنده‌های خود بر فرار استونی برای رهگیری و مشایعت یک هواپیمای نظامی روس خبر داده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع انگلیس روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های تایفون این کشور یکشنبه هفته جاری هواپیمای ترابری «ایلوشین-۷۶» روسیه را که در نزدیکی حریم هوایی استونی واقع در منطقه بالتیک پرواز می‌کرد، رهگیری کردند.

یکی از خلبانان انگلیسی حاضر در عملیات رهگیری ایلوشین-۷۶ روسیه گفت: «ما این هواپیمای ترابری را اسکورت کرده و آن را از حریم هوایی استونی دور کردیم».

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه خود اعلام کرد، جنگنده‌های تایفون این عملیات رهگیری را که عملیاتی عادی برای «اطمینان بخشی به استونی» بوده، انجام داده‌اند.

طبق گفته مقام‌های لندن، این جنگنده‌های انگلیسی از یایگاه هوایی «آماری» استونی به پرواز درآمده بودند.

طبق گزارش‌ها، از حضور اسکاردان هوایی انگلیس در استونی، این چهاردهمین باری است که جنگنده‌های انگلیسی هواپیماهای روس را رهگیری و مشایعت کرده‌اند.

نیروی هوایی انگلیس در راستای ماموریت چرخشی ناتو در استونی از ماه می در استونی حضور دارند و جایگزین آلمان شده‌اند.

ناتو بعد از همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، چهار «گروه نبرد» چند ملیتی در استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان مستقر کرده است.

مقام‌های روسیه بارها ضمن اعلام مخالفت با تحرکات نظامی غربی‌ها در مناطق همجوار روسیه از قبیل دریای بالیتیک، به آنها هشدار داده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها