علت سفر هیات اماراتی به تهران

علت سفر هیات اماراتی به تهران
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 17:55

شبکه خبری المیادین گزارش داد: نشست گارد ساحلی میان امارات و ایران در تهران نشان داد که ابوظبی در جستجوی بهانه‌ و زمینه سازی برای خروج از اردوگاه ائتلاف سعودی (تجاوز به یمن) است.

العالم - ایران/ سیاسی

این شبکه خبری لبنانی در گزارشی به سفر اخیر هیات اماراتی به تهران اشاره کرد و نوشت سفر هیات نظامی اماراتی به تهران تنها به معنای عقب نشینی امارات نیست بلکه این مساله نشان می‌دهد که ایران نیز به تلاش‌های امارات پاسخ مثبت داده است.

بر اساس این گزارش، خروج نیروهای اماراتی از یمن در وهله اول نشان می دهد که امارات امید خود به شرط بندی روی حمایت آمریکا در مقابله با ایران را از دست داده است. ابوظبی در بازگشت به تهران کمی تاخیر کرد و به گفته سردار حسین دهقان، مشاور مقام معظم رهبری در امور دفاعی، امارات پیش از این نیز پیام هایی محرمانه در رابطه با صلح از طریق برخی اشخاص به تهران ارسال کرده بود. از سوی دیگر به گفته محمد جواد ظریف ایران خواهان خروج امارات و عربستان از "تیم ب" است.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت،درباره حضور هیات اماراتی در ایران و هدف از این سفر تصریح کرد: امارات در حال تجدید نظر در رویکرد تند خود درباره یمن، تغییر آرایش نیروهای خود در این کشور و ایجاد تفاوت کمی در دیدگاه‌های خود با عربستان در موضوع یمن است. امارات درباره امنیت خلیج فارس هم نگران است؛ این کشور با روش‌هایی علاقمند است در این زمینه با ایران ارتباط داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها