داستان فرار دو خواهر از جهنم سعودی

داستان فرار دو خواهر از جهنم سعودی
پنج‌شنبه 10 مرداد 1398 - 19:34

دو خواهر عربستانی پس از فرار از عربستان از سازمان های حامی حقوق بشر درخواست حمایت کردند.

العالم – عربستان سعودی

دو خواهر سعودی، به نام های دعاء 22 ساله و دلال 20 ساله، پس از مسافرت به همراه خانواده هایشان به ترکیه، اقدام به فرار کردند.

آنها در توئیتر از حامیان حقوق بشر تقاضای کمک کردند و از این طریق توانستند با یک وکیل انگلیسی ارتباط بگیرند، این وکیل تصمیم گرفته است پرونده این دو خواهر را رایگان انجام دهد.

این دو خواهر در پست های توئیتری شرایط زندگی در عربستان را شرح داده اند، آنها زندگی در عربستان سعودی را به زندگی در جهنم تشبیه کردند و نوشته اند که مدام در معرض ضرب و شتم و توهین قرار داشتند، از ادامه تحصیل در دانشگاه محروم شده و مجبور به ازدواج با مردانی شدند که اصلا آنان را نمی شناختند.

این دو خواهر در گفت وگو با رادیو نروژ گفتند که به خاطر ترس از کشته شدن توسط خانواده شان درخواست پناهندگی به این کشور را داده اند.

شبکه تلویزیونی یورونیوز نوشته است که در صورت بازگشت این دوخواهر به عربستان سعودی، زندگی شان در معرض خطر خواهد بود و ممکن است به خاطر عدم تمکین، زندانی شوند.

آوریل گذشته نیز مها 28 ساله و وفاء 25 ساله دو خواهر سعودی پس از فرار از دست خانواده شان، از سازمان ملل متحد و مسئولین گرجستان، کمک خواستند.

پربیننده ترین خبرها