امیرحاتمی: نیروهای مسلح از دستگاه دیپلماسی حمایت می‌کنند

امیرحاتمی: نیروهای مسلح از دستگاه دیپلماسی حمایت می‌کنند
جمعه 11 مرداد 1398 - 12:25

وز‌یر دفاع در واکنش به ‌تحریم وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سرمداران‌ آمریکا با این اقدام نشان دادند‌ اهل هیچ منطق و معیاری نیستند.

العالم - ایران / سیاسی

امیر سرتیپ امیر حاتمی ‌در یادواره شهدای بخش مرکزی نوشهر ‌‌مازندران اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب در تحریم بوده‌اند، اظهار داشت:‌ درست در زمانی که دشمن فکرش را نمی‌کرد و می‌خواستند طبق ادعای خودشان ملت ایران ‌را از پای درآورند با صنعت دفاعی کاملا ایرانی، پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی را سرنگون کردیم.

‌امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی با رادار ثامن ‌و سامانه سوم خرداد سرنگون شد، گفت: ‌آنها به هیچ وجه این اقدام نیروهای مسلح ایران را باور نمی‌کردند ‌غافل از این اینکه اینجا سرزمین شهدا‌ست.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اقدام خبیث انگلیس در توقیف نفتکش حامل سوخت ایران‌ اظهار داشت: ‌چندی پیش نفتکش انگلیسی‌ ‌برای اینکه از چشم نیروهای مسلح ایران دور بما‌ند ‌از مسیری ممنوعه ‌در تنگه هرمز عبور کرد ‌به همین علت سریعا توسط ایران توقیف شد که کار ‌درستی بود ‌و مانند آنها بدون علت نفتکش‌ را توقیف نکردیم.

امیر حاتمی با اشاره به ادعای ‌سرویس اطلاعاتی انگلیس که عنوان کرده بود‌ احتمال می‌دهیم سرویس‌های جاسوسی کشتی ما را فریب داده ‌‌و به این مسیر آورده باشند، تصریح کرد: دشمنان بدانند با طرح ادعاهای واهی نمی‌توانند ‌در تنگه هرمز ناامنی ایجاد کنند و مطمئن باشند با برخورد قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.

‌‌وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها این روزها در یک آشفتگی سیاسی دست و پا می‌زنند، اظهار داشت: سران کاخ سفید ‌با رفتار‌های غیر‌قانونی‌، فاقد وجاهت‌های بین‌المللی ‌بوده و واماندگی‌، درماندگی و استیصال تاریخی خودشان را در برابر منطق به حق و جهانی جمهوری اسلامی نشان داده‌اند.

‌امیر سرتیپ حاتمی در واکنش به ‌تحریم وزیر امور خارجه کشورمان که منادی به حق مظلومیت‌ و گفتمان ملت بزرگ ایران اسلامی است، تاکید کرد: سردمداران‌ آمریکا با این اقدام نشان دادند‌ اهل هیچ منطق و معیاری نیستند.

وزیر دفاع تاکید کرد: نظام دیکتاتوری آمریکا با تحریم وزیر امور خارجه قانونی یک دولت و مسئولان عالی و ارشد یک کشور‌‌ نشان دادند در اصرار چند باره برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران هم صادق نیستند و با این لفاظی‌ها به دنبال عملیات روانی‌، عوام‌فریبی‌ و شوی تبلیغاتی برای فریب افکار عمومی هستند‌.

وی خطاب به سران کاخ سفید ‌گفت: ‌این رفتار‌های مذبوحانه و نمایشی و فاقد ارزش حقوقی و بین‌المللی ‌ هیچ تاثیری در عزم و اراده ملت و دولت در ایستادگی و مقاومت‌مان در برابر نظام سلطه و زیاده‌خواهی‌های نامشروع آمریکایی‌ها ندارد و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند "نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره می‌کنیم".

وزیر دفاع با بیان اینکه نیروهای مسلح مقتدر و آماده و سر بلند ما همچون گذشته در تبعیت کامل از فرمانده معظم کل قوا ‌‌حامی و پشتیبان واقعی دستگاه دیپلماسی خارجی هستند، تصریح کرد:‌ نیروهای مسلح به طور قاطعانه، جدی و همه‌جانبه از وزیر دانشمند امور خارجه دفاع می‌‌کنند.

وی این رفتار‌های کودکانه و منفعلانه آمریکایی‌ها را حاکی از عجز‌‌ و نشانگر افول قدرت آنان دانست و افزود: آمریکایی‌ها یک روز داعیه تعیین ‌تکلیف دنیا را در‌سر‌می‌پروراند و امروز به چنان واخوردگی و استیصال رسیده‌اندکه از ورود وزیر قانونی امور خارجه یک کشور بزرگ به سازمان ملل متحد جلوگیری کرده و به آن افتخار می‌کنند و این در حالی است که دکتر ظریف برای رساندن صدای حق‌طلبانه ملت ایران تریبون‌های بسیاری در اختیار دارد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها