ظریف: آمریکا باید با واقعیت‌های جدید در جهان سازگار شود

ظریف: آمریکا باید با واقعیت‌های جدید در جهان سازگار شود
جمعه 11 مرداد 1398 - 17:51

وزیر امور خارجه ایران روز جمعه از آمریکا خواست به جای رو آوردن به تروریسم اقتصادی و خروج از معاهده‌های بین‌المللی با واقعیت‌های جدید در دنیا سازگار شود.

العالم- ایران/ سیاسی

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران روز جمعه از آمریکا خواست روند منزوی‌سازی خودش را متوقف کرده و با واقعیت‌های جدید در دنیا سازگار شود.

وزیر خارجه ایران در توئیتر نوشت: " همزمان با جلو رفتن ایده ایران برای گفتگوی منطقه‌ای و پیمان عدم تجاوز، تیم بی در حال آب رفتن است. ایالات متحده باید از منزوی کردن خود دست بکشد و با واقعیت‌های جدید جهانی کنار بیاید. تجارت و قدرت بین‌المللی در حال جابجایی است؛ نه تروریسم اقتصادی علیه ایران و چین و نه خروج از پیمان موشک های میان‌برد هسته‌ای با روسیه، این مسیر را بر نخواهد گرداند."

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) از خروج رسمی این کشور از معاهده «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» موسوم به INF خبر داد.

پامپئو در صفحه شخصی توئیتر خود با تکرار ادعای عدم پایبندی روسیه به این معاهده، نوشت: «در تاریخ دوم فوریه 2019، ایالات متحده به روسیه شش ماه فرصت داد تا به پایبندی به معاهده من موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بازگردد. روسیه مخالفت کرد، پس این توافق امروز پایان می‌یابد».

پربیننده ترین خبرها