ترکیه ۳۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی را دستگیر می کند

ترکیه ۳۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی را دستگیر می کند
شنبه 12 مرداد 1398 - 16:41

دولت ترکیه اعلام کرده که بیش از ۳۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی تا پایان سال جاری در سراسر این کشور دستگیر خواهند شد.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه سلیمان سویلو، وزیر کشو ترکیه طی سخنانی در دیدار با نمایندگان رسانه‌های داخلی و بین‌المللی در آنکارا این مطلب را اعلام و خاطرنشان کرد، "از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۷ هزار و ۶۵۴ مهاجر غیرقانونی دستگیر شده‌اند. تا پایان امسال تعداد آنان به بیش از ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید. "

وزیر کشور ترکیه با بیان اینکه قرن ۲۱ شاهد یکی از بزرگترین امواج مهاجرت انسانی بوده است، افزایش تروریسم و خشونت را عامل اصلی این بحران دانست و اظهار داشت. «با موج بزرگ مهاجرت مواجه هستیم. برای مقابله با سوءاستفاده از این بحران ارتباط با افکارعمومی و اطلاع‌رسانی را افزایش دادیم. مسیر قاچاق انسان و مواد مخدر نیز یکسان است و گروه‌های تروریستی از این راه کسب درآمد می‌کنند.

بر اساس این گزارش،‌ سویلو با بیان این که هم اکنون سه میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۸۴ سوری و در مجموع ۵.۷ میلیون مهاجر در ترکیه زندگی می‌کنند، افزود: پناهجویان برای مسائل مادی و نجات جان خود به کشور ما می‌آیند. ۶۱.۶۹ درصد کودکان سوری در ترکیه تحصیل می‌کنند که ۹۶.۳ درصد آنها دانش‌آموز ابتدایی هستند.

وی اضافه کرد: ۷۲ هزار تبعه افغانستان در ۷ ماه نخست امسال در ترکیه دستگیر و حدود ۲۹ هزار آنها به کشورشان بازگردانده شدند.

وزیر کشور ترکیه افزود: برخی می‌گویند اجازه دهید از خاک ترکیه به اروپا بروند. اگر این کار را بکنیم، سیاست مهاجرتی ترکیه غیرقابل کنترل و کشورمان به مرکز ترانزیت مهاجران تبدیل خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها