برگزاري نشست مشترك وزير بهداشت لبنان با رييس و معاونين دانشگاه علوم پزشکی ایران

برگزاري نشست مشترك وزير بهداشت لبنان با رييس و معاونين دانشگاه علوم پزشکی ایران
يکشنبه 13 مرداد 1398 - 22:08

در نشست مشترك وزير بهداشت لبنان و رييس و معاونين دانشگاه علوم پزشکی ایران، ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کشور در حوزه آموزش پزشکی به وزیر بهداشت لبنان معرفی و اهداف این دانشگاه از جمله تبدیل شدن به یکی از دانشگاه های نسل سوم، شرح داده شد.

العالم - ایران/ علمی

دكتر محسن اسدي لاري در نشست مشترك وزير بهداشت لبنان و رييس و معاونين دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بيان اينكه دانشگاه علوم پزشکی ایران یکی از برترین دانشگاه های علوم پزشکی در کشور و منطقه محسوب مي شود، افزود: اين دانشگاه آمادگی لازم در زمینه افزایش همکاری و تعاملات با کشور لبنان را دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران برترین دانشگاه کشور در حوزه توانبخشی بوده و آمادگی آن را دارد تا تجربیات خود را در این حوزه در اختیار ساير كشورها قرار دهد؛ در زمینه هایی مانند، انجام فعالیتهای پژوهشی، آموزش‌های فوق تخصصی و فلوشیپ و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، این دانشگاه یکی از توانمندترین دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

دکتر اسدی لاری با اشاره به توانمندی های این دانشگاه در زمینه قلب و عروق، خطاب به هيات لبناني، خاطرنشان كرد: مرکز قلب شهید رجایی یکی از بهترین مراکز حوزه درمان بیماری های قلب و عروقي محسوب مي شود و بازديد از اين مركز، فرصت خوبي است تا شاهد توانمندی‌ های کشورمان در حوزه علوم پزشکی و جراحی‌ها قلب‌ و عروق را شاهد باشید.


در ادامه، جمیل جبق، وزیر بهداشت لبنان ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، بيان كرد: ایران، کشور دوست و همسایه ما بوده و همواره برای داشتن همکاری‌های علمی و غیر علمی با این کشور مشتاق بوده ايم؛ امیدواريم همکاری بین این دو کشور، بيش از گذشته تداوم داشته و روابط قوی و مستحکم‌تری با يكديگر داشته باشیم.

در ادامه مراسم، دکتر جلیل کوهپایه زاده، رييس دانشگاه علوم پزشکی ایران از تدوین برنامه‌ای برای همکاری با کلیه کشورها خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران با کشورهای همسایه اقدام به تدوین برنامه استراتژیک کردیم تا بتوانیم با توجه به توانمندی های چشم گیر این دانشگاه و از طریق امضای تفاهم نامه های مختلف با سایر کشورها همکاری کنیم.

وی با بيان اينكه این دانشگاه ۵ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دارد، عنوان كرد: امیدواريم که تدوین چنین برنامه‌ای بتواند ارتباط ما با سایر کشور ها را سر و سامان دهد و تجربیات به دست آمده از جمعیت بالای تحت پوشش و تلاش های تحقیقاتی صورت گرفته در این حوزه را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها