ورود هواپیماهای تجسسی روسیه به منطقه دفاع هوایی آلاسکا

ورود هواپیماهای تجسسی روسیه به منطقه دفاع هوایی آلاسکا
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 17:55

بخش فرماندهی هوا فضای شمال آمریکا از ورود دو فروند هواپیمای تجسسی ارتش روسیه به منطقه دفاع هوایی آلاسکا خبر داد.

العالم - آمریکا

بخش فرماندهی و نظارت هوا فضای شمال آمریکا از حضور دو فروند هواپیمای تجسسی و ضد زیردریایی روسیه نزدیک ساحل «آلاسکا» در روزهای اخیر خبر داد.

به نوشته وبگاه «میلیتری» بخش فرماندهی هوا فضای شمال آمریکا در توییتی بدین منظور اعلام کرد که دو فروند هواپیمای «توپولف -142» ویژه عملیات تجسسی و ضد زیر دریایی پنجشنبه گذشته وارد منطقه دفاع هوایی آلاسکا شدند.

آنطور که «کامرون هیلر» مقام نظامی آمریکا گفته این نخستین حضور هواپیماهای تجسسی روسیه در این منطقه از ماه مه (اردیبهشت) به این سو است. منطقه هوایی یاد شده 200 کیلومتر با ساحل آلاسکا فاصله دارد.

آمریکا همچنین اعلام کرده که هواپیماهای روسی تحت هیچ شرایطی حریم هوایی آمریکا در منطقه را نقض نکرده و در منطقه هوایی بین المللی پرواز کردند.

آمریکا و روسیه هر از چندگاه همدیگر را به نقض حریم هوایی همدیگر متهم می‌کنند به طوری‌که روسیه چند روز قبل از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا از نوع «لاکهید ای پی 3 اوریون» در امتداد ساحل کریمه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از وبگاه ثبت داده‌های پروازی «پلین ریدار»، یک فروند هواپیمای تجسسی دور برد نیروی دریایی آمریکا از نوع «لاکهید ای پی 3 اوریون» نزدیک ساحل «کریمه» پرواز کرد. این هواپیما با شماره پروازی 156511 از «خلیج سودا» در جزیره یونانی «کرت» بلند شد و ساعت 11:15 به وقت محلی پرواز شناسایی خود را در امتداد ساحل کریمه آغاز کرد.

برخی کارشناسان معتقدند نیروی دریایی آمریکا سعی دارد با استفاده از هواپیماهای جاسوسی دوربرد، عملیات شنود الکترونیک علیه روسیه انجام دهد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها