توییت السیسی و تغییر رویکرد وزارت کشور به ماجرای انفجار قاهره

توییت السیسی و تغییر رویکرد وزارت کشور به ماجرای انفجار قاهره
سه شنبه 15 مرداد 1398 - 11:51

تغییر رویکرد وزارت کشور مصر درباره انفجار شب گذشته در برابر مرکزانکولوژی  در مرکز قاهره و  کشته شدن 20 نفر در آن ، سوال هایی را در اذهان ایجاد کرد.

العالم - مصر

وزارت کشور مصر در ابتدا یعنی ساعت یک و ده دقیقه بامداد دوشنبه ،این انفجار را حادثه ای عادی قلمداد کرده بود.

وزارت کشور در بیانیه ای اعلام کرده بود: به هنگام حرکت یک خودرو در جهت خلاف خیابان کورنیش نیل در برابر مرکز آنکولوژی در اداره پلیس السیده زینب با سه خودرو برخورد کرد که به دنبال آن انفجاری رخ داد.

این بیانیه تا عصر دیروز علیرغم میزان تلفات هم چنان پابرجا بود تا اینکه توییت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر مبنی بر تروریستی بودن این اقدام ،موضوع را کاملا دگرگون کرد.

وی ساعت 3:32 عصر به وقت قاهره با نوشته ای در توییتر گفت:" صمیمانه به مردم مصر و خانواده شهدای این حادثه تروریستی بزدلانه در اطراف منطقه القصر العینی تسلیت گفته و برای زخمی ها نیز سلامتی خواهانم .. تاکید می کنم دولت مصر مجدانه در صدد مقابله به تروریسم و ریشه کن کردن آن است."

این نوشته آغازگر تغییر رویکرد وزارت کشور از تصادفی بودن این حادثه به تروریستی بودن آن و دست داشتن گروه " حسم " از گروه های زیرمجموعه اخوان المسلمین در آن بود.

بیانیه دوم وزارت کشور حدود نیم ساعت پس از توییت رئیس جمهوری مصر صادر شد که نوشته بود : "یکی از خودروها که در برابر مرکز انکولوژی که مقداری مواد منفجره با خود حمل می کرد."

وزارت کشور، جنبش حسم را به دست داشتن در آماده کردن این خودرو برای انجام عملیاتی تروریستی متهم کرد و اینکه این ماشین چندین ماه پیش برای این انفجار دزدیده شده بود .

برخی ناظران معتقدند بیانیه اخیر وزارت کشور در واقع واکنشی به خشم مردم از این حادثه بود که سهل انگاری نهادهای امنیتی مسئول در تامین امنیت در چنین منطقه مهمی از پایتخت را در آن دخیل می دانستند.

آنها اعلام کردند مقامات با این بیانیه و برای توجیه کردن حالت خفقان و خشم مردم ،در صدد منحرف کردن افکار عمومی از این حادثه به متهمان یعنی گروه حسم و ایجاد خشم نسبت به گروه اخوان المسلمین هستند.

برخی نیز معتقدند مقامات مصری شاید با گنجاندن این حادثه در لیست جنایتهای تروریستی در صدد حذف دشمنان خود باشند.

برخی از شاهدان نیز اعلام کردند قدرت این انفجار به حدی بود که نمی توان تصادف یک خودرو با خودروهای دیگر را دلیل ان دانست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها