نویسنده سعودی: عربستان و اسرائیل هیچ خصومتی با یکدیگر ندارند

نویسنده سعودی: عربستان و اسرائیل هیچ خصومتی با یکدیگر ندارند
سه شنبه 15 مرداد 1398 - 12:21

نویسنده سرشناس سعودی اذعان کرد که میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هیچ دشمنی و خصومتی وجود ندارد و دو طرف باید علیه ایران متحد شوند.

العالم- عربستان سعودی

«سکینه المشیخص» از نویسندگان سرشناس سعودی در یک مصاحبه مطبوعاتی اذعان کرد که «هیچ دشمنی میان اسرائیل و عربستان سعودی وجود ندارد.»

او به شبکه اسرائیلی «مکان» گفت: « ما هیچ مشکل سیاسی با اسرائیل نداریم. اسرائیل تا کنون حتی یک گلوله هم به سمت ما شلیک نکرده است.» این ادعا در حالی که در جریان جنگ 1948، صدها سرباز عربستانی در جنگ با رژیم صهیونیستی کشته شدند.

نویسنده روزنامه‌های شرق الاوسط، ریاض، عکاظ و بسیاری دیگر از مطبوعات سعودی، افزود: «مواضع اسرائیل و کشورهای خلیج [فارس] در خصوص خطر ایران و حزب‌الله و حوثی‌ها که کاملا خاورمیانه را تهدید می‌کنند، به شدت یکسان است.»

او در پاسخ به اینکه آیا قصد سفر به سرزمین اشغالی را دارد یا نه تأکید کرد که آماده است که رژیم صهیونیستی را از داخل مشاهده کند. البته او اشاره‌ای به نوع استقبالی که فلسطینی‌ها از یک روزنامه‌نگار سعودی در مسجدالاقصی کرده و او را با تحقیر بیرون انداخته بودند نکرد.

«المشیخص» که در شبکه العربیه نیز فعالیت دارد، مدعی شد که فرصت صلح (سازش) میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی فراهم است و در صورت تحقق آن همه نفع می‌برند. او گفت: «به امید خدا امکان وقوع این اتفاق بسیار است»

استقبال گرم این نویسنده سعودی از رابطه با رژیم صهیونیستی در حالی است که اخیرا سفر یک هیأت رسانه‌ای عربی به فلسطین و دیدار با مقامات صهیونیست، به شدت جنجال برانگیز شده است و بسیاری این سفر را محکوم کرده‌اند. فلسطینی‌ها «محمد سعود» از اعضای این هیأت را نیز که به مسجدالاقصی رفته بود با تحقیر بسیار بیرون انداختند.

سفر این هیأت رسانه‌ای و نوع واکنش به آن در جهان عرب و از سوی دیگر انتشار ویدئوهای مختلف از لعن و نفرین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از سوی فلسطینی‌ها (+)، فضای میان عربستان سعودی و فلسطین را به شدت ملتهب کرده است.

از زمان ولی‌عهدی محمد بن سلمان در ژوئن ۲۰۱۷، گرمی روابط ریاض و تل آویو بیش از پیش علنی شده و رسانه‌های اسرائیلی به طور روزانه در خصوص ابعاد مختلف همکاری میان دو طرف مطالبی را منتشر می‌کنند. این گرمی روابط به حدی است که به گزارش کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی «امروز نزد خاندان سلطنتی عربستان اسرائیل نه تنها دشمن نیست، مشکل هم نیست. بلکه راه حل مشکل است.»

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها