احتمال پیروی عربستان از امارات برای خروج از یمن

احتمال پیروی عربستان از امارات برای خروج از یمن
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 11:20

«جمال ریان» روزنامه نگار مشهور و مجری اسبق شبکه خبری "الجزیره" قطر در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: بعید نیست عربستان در مساله خروج از یمن از امارات پیروی کند.

العالم ـ عربستان سعودی

ریان می افزاید، تفاوت میان سیاست عربستان و امارات در یمن این است که ابوظبی از روز نخست تجاوز به یمن، دارای طرح و برنامه برای خود بود، اما ریاض از ابتدا بدون برنامه وارد این کشور شد.
روزنامه نگار قطری نوشت: بر همین مبنا بعید نیست که آل سعود با تجدید نظر در سیاست کنونی خود در یمن، از گام های امارات پیروی کرده و این جنگ را بدون دستاورد ترک کند.
نخستین مجری شبکه الجزیره اضافه کرد: اگر ریاض بخواهد از یمن خارج شود، باید هزینه بازسازی ویرانی های به بارآمده از حملات خود به شهرهای این کشور را بپردازد.
بامداد امروز نیز یک مقام بلندپایه سعودی که خواست نامش فاش نشود، به نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت: عربستان نمی‌خواهد بیش از این، درگیر جنگ یمن باشد، اما در سایه تنش با ایران، دوست ندارد، ضعیف به نظر برسد یا نشان دهد خسارت دیده است.
این رسانه افزود: پس از شکست تلاش ها برای توقف درگیری در یمن، عربستان گزینه "مذاکرات مستقیم" با حوثی ها (انصارالله) را بررسی می کند.
به گزارش ایرنا، عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی به شهادت رسیده اند.
هفتم تیرماه ۹۸ منابع خبری اعلام کردند که امارات تصمیم گرفته بخش بزرگی از نظامیان خود را از یمن خارج کند.
نکته جالب و قابل توجه در این است که عبدربه منصور هادی چند وقت پیش در فراری دوباره از عربستان به آمریکا رفت و از تمامی مسئولیت‌های خود استعفای مجدد داد؛ دلیل حمله عربستان و امارات برای حمله به یمن بازگرداندن منصور هادی به قدرت بود، که با فرار وی به آمریکا دیگر دلیلی برای ادامه تجاوز عربستان، امارات و متحدانش به یمن باقی نمی‌ماند، اما ما هر روز شاهد بمباران یمنی ها توسط ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان هستیم.

پربیننده ترین خبرها