تحلیل روز/

سرلشکر سلیمانی و ظریف؛ نمادی از قدرت ایران

سرلشکر سلیمانی و ظریف؛ نمادی از قدرت ایران
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 13:05

دیدار سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس با وزیر خارجه ایران پیام های بسیاری را برای دوستان و دشمنان ایران در بر دارد، خاصه آنکه این دیدار در زمانی صورت گرفت که اخیرا ظریف توسط آمریکا نیز تحریم شده است.

ایران-تحلیل روز

قاسم سلیمانی در دیدار با محمدجواد ظریف لباس رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر تن داشت. این دیدار در شرایطی صورت گرفت که ظریف در دایره تحریم های بیش از پیش فزاینده آمریکا قرار گرفته است.

قاسم سلیمانی و ظریف هر دو از محبوبیت مردمی در میان جامعه ایرانی برخوردارند، در واقع سردار قاسم سلیمانی یک قهرمان پیشرو در عرصه نظامی و ظریف همتای وی در عرصه دیپلماتیک محسوب می شود.

دیدن تصویر قاسم سلیمانی برای ایرانی ها تداعی کننده پهلوانان اساطیری ایرانی و اسلامی است، این مرد و "ترس" در دو نقطه ی متقابل قرار دارند. اوست که جان خود را هر جا که برود بر کف دست دارد. در کارزارها ومیدان های جنگ او را با اعتماد به نفس می بینی؛ که آرامش بر او حاکم است؛ در حالی که زانوان مردان از هول جنگ لرزان است. با وجود او مرگ که سر در پی همه گذاشته است به شکاری در حال گریز تبدیل می شود.

محمد جواد ظریف نیز تداعی کننده، هوش، کیاست، ادب و حکمت ایرانی است که وام دار شایستگی های علمی و آکادمیک وی و اخلاق و منش اسلامی در وی است و آنچه را که نقل قول می کند به دور از تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سیاه نمایی چهره ایران، نشان دهنده دروغ بودن ادعاهای آنان و چهره واقعی ایران اسلامی به جهانیان است.

تصویری که قاسم سلیمانی و محمد جواد ظریف در کنار هم نشسته اند در واقع بیانگر قدرت نظامی و دیپلماتیک ایران است و به وضوح حاوی این پیام است که ایران آماده است که با زبان دیپلماسی آمریکا را مخاطب قرار دهد اما اگر دیپلماسی موفق عمل نکند و آمریکا را از سیاست تحریم و ارعاب باز ندارد؛ در همین حال ایران قدرت نظامی نیز در اختیار دارد و همین امر است که آمریکا را وا می دارد که هزاران بار به آن فکر کند پیش از آنکه اقدام به خطای فاحش و مرگبار جنگ با ایران بکند.

ماجد حاتمي / العالم

پربیننده ترین خبرها