مسکو: گروه‌های مسلح به نقض آتش‌بس در ادلب ادامه می‌دهند

مسکو: گروه‌های مسلح به نقض آتش‌بس در ادلب ادامه می‌دهند
پنج‌شنبه 17 مرداد 1398 - 06:37

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد گروه‌های مسلح غیرقانونی ظرف شبانه‌روز گذشته ده‌ها بار آتش‌بس در منطقه «ادلب» سوریه را نقض کرده‌اند.

العالم - سوریه

مرکز روسی آشتی سوریه که بر روند اجرای آتش‌بس در مناطق کاهش تنش سوریه نظارت دارد، روز چهارشنبه اعلام کرد گروه‌های شبه‌نظامی غیرقانونی ظرف یک شبانه‌روز، ده‌ها بار آتش‌بس در استان «ادلب» را نقض کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ژنرال «الکسی باکین» رئیس این مرکز در یک نشست خبری، گفت: «وضعیت در منطقه کاهش تنش ادلب به میزان قابل توجهی وخیم‌تر شده است و فرماندهان گروه‌های شبه‌نظامی فعال در این منطقه از پایبندی به آتش‌بسی که روز 2 آگوست (11 مرداد) اعلام شد، خودداری کرده‌اند.»

وی افزود: «ظرف 24 ساعت گذشته، تعداد شلیک‌های خمپاره‌ای گروه‌های مسلح غیرقانونی، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. روز 6 آگوست (15 مرداد)، 42 شلیک ثبت شده است.»

این رقم در روز 5 آگوست (14 مرداد) 25 مورد بوده است.

تابستان سال گذشته در جریان نشستی در شهر «سوچی» روسیه، قرار شد در مناطقی از سوریه از جمله ادلب، مناطق کاهش تنش تعریف شود. هفته گذشته دولت سوریه اعلام کرد بر اساس توافق سوچی، عملیات نظامی در ادلب را متوقف می‌کند، با این وجود شماری از گروه‌های تروریستی فعال در این منطقه از جمله «جبهه النصره» وابسته به القاعده با رد آتش‌بس، به حملات خود ادامه داده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها