راه اندازی قطار تهران - آنکارا

پنج‌شنبه 17 مرداد 1398 - 21:05

شرکت راه آهن ایران قطار بین تهران و آنکارا را با حضور سفیر ترکیه در ایران رسما افتتاح کرد. بنا به گفته شرکت رجا این قطار هفته ای یک بار در سفری 60 ساعته به آنکارا سفر خواهد کرد.

العالم - ایران

ساعت 9:50 شب به وقت تهران، اولین قطار تهران به آنکارا مسافران خود را سوار می کند. این قطار روابط و تلاش ها برای بالابردن سطح همکاری بین ایران و ترکیه را افزایش خواهد داد و با خنثی کردن تحریم های آمریکا این پیام را مخابره می کند که دو کشور همسایه نمی توانند از هم جدا شوند.

سعید رسولی مدیر کل شرکت راه آهن ایران گفت: امروز شاهد اولین حرکت قطار تهران به آنکارا هستیم که با استقبال خوبی همراه شد وتمامی بلیط های این قطار به فروش رفت، ما شک نداریم که این گام ابتدای راه طولانی همکاری دو کشور در زمینه ریلی است.

گفتنی است که سفر با این قطار حدود 60 ساعت زمان می برد و مسافران در نقطه مرزی رازی – کاپی کوی توقف کرده و سپس با قایق از دریاچه وان عبور کرده و سوار قطاری ترکی خواهند شد که آنها را به آنکارا خواهد برد.

ایران و ترکیه 500 کیلومتر مرز مشترک دارند که باعث وجود اشتراکات فرهنگی زیادی بین دو کشور شده است و در سال 2018 تعداد توریست های بین دو کشور به دو ملیون در سال رسیده بود و ایران و ترکیه قصد دارند سطح تبادل تجاری خود را از ده میلیارد دلار سالانه به سی میلیارد دلار برسانند.

پربیننده ترین خبرها