زائران حج تمتع راهی سرزمین عرفات شدند

زائران حج تمتع راهی سرزمین عرفات شدند
شنبه 19 مرداد 1398 - 05:51

زائران خانه خدا پس از چند روز توقف در مکه مکرمه و انجام اعمال عمره تمتع، در روز ترویه راهی سرزمین عرفات سرزمین اشک، دعا و آرزوها شدند.

العالم-ایران

به گزارش بامداد شنبه پایگاه اطلاع رسانی حج، زائران بیت الله الحرام پس از چند روز توقف در مکه مکرمه و انجام اعمال عمره تمتع اکنون باید وارد اعمال حج تمتع شوند.

عمره تمتع مقدمه‌ای برای اعمال حج تمتع است که حجاج پس از گذشت چند روز و طی بسیاری از اعمال برای انجام آن آماده شده‌اند.

حج تمتع دارای وقت محدود و حرکت عملی دسته جمعی است. زائران از مکه احرام بسته‌اند و در روز 8 ذی الحجه که روز «ترویه» نام دارد با ندای «لبیک اللهم لبیک» خدایا بنده گناهکارت راهی عرفات شده اند.

همه زائران از دور و نزدیک خود را به صحرای عرفات رسانده‌اند. اینجا جلوه‌ گاهی است که در آینه‌اش چهره روشن وحدت پیداست. همه زیر سقف آسمان بلند به مناجات و عبادت مشغولند. اشک بر دیده، غم‌ها به دل، بار گناهان به دوش است و همه در راز و نیاز با اشک بر چشم برای آمرزش گناهان. خدایا ببین حاجیانت جامه ساده، یکسان و سفید بر تن کردند. جامه‌ای که در برابر خداوند کریم و منان، رئیس و مرئوس نمی‌شناسد. اینجا سرزمین اشک و آه و دعا است.

سرزمینی که خداوند به خاطر اشک‌ها و دعای زائران خانه‌اش بر فرشتگان مباهات می‌کند.

خدایا به حق امام محمدباقر (ع) که از ظهر تا غروب عرفه دو دست خود را به سوی آسمان بالا برد و دعا کرد از سر تقصیرات زائرانت بگذر.

خدایا دنبال بهانه می‌گردی که بندگانت را ببخشی. تصور بخشیده نشدن هم در این سرزمین گناه بزرگی است یا کریم نظر لطفی کن. زائران به امید رحمتت آمده‌اند تا فرشته مقربت بر شانه‌هایشان بزند و بگوید حاجی بخشیده شدی، از نو شروع کن و در حفظ آن کوشا باش.

مهدی فاطمه، مولای ما، نقل است که هر سال در روز عرفه خودت را به صحرای عرفات می‌رسانی. هر چند که سنگینی بار گناهانمان پرده حجاب میانمان ایجاد کرده است اما به حق جدت حسین (ع) نگاه لطفی به حاجیانت که استغاثه می‌کنند، بیفکن. مگر نگفته‌اند فاجر و نالایق اینجا مورد لطف قرار می‌گیرند یا کریم از گناهان ما درگذر.

عرفات سرزمین اشک‌های اباعبدالله، سید و سالار شهیدان است که در روز عرفه دعا کرده است.

بار الها، حاجیان آمده‌اند تا با تو معامله کنند دست پر از گناه خود را با تمنا و دعا آورده‌اند تا جایش ثواب بگیرند و بار یک عمر ببندند.

پربیننده ترین خبرها