در پی نشست کاخ ریاست جمهوری

اختلافات احزاب لبنان فروکش کرد

اختلافات احزاب لبنان فروکش کرد
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:11

نشست "میشل عون" رئیس جمهوری لبنان با "سعد حریری" نخست وزیر و "نبیه بری" رئیس مجلس در کاخ ریاست جمهوری به برطرف شدن اختلافات اساسی بین حزب "سوسیال ترقیخواه لبنان" و "حزب دمکراتیک" این کشور منتهی شد.

العالم - لبنان

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان (ان ان ای) همچنین در این نشست که دیروز (جمعه) برگزار شد و "ولید جنبلاط" رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه و "طلال ارسلان" رئیس حزب دمکراتیک لبنان نیز در آن حضور داشتند، در مورد برگزاری جلسه هیئت دولت نیز توافق حاصل شد.

به عبارت بهتر نتیجه مهم نشست دیروز برطرف شدن بخش مهمی از اختلافات داخلی و تصمیم برای برگزاری جلسه هیئت دولت بعد از حدود چهل روز تعطیلی است.

در پایان این نشست حریری بیانیه ای را قرائت کرد که در آن در خصوص آشتی بین احزاب سوسیالیست ترقی خواه به رهبری جنبلاط و حزب دمکراتیک به رهبری ارسلان ابراز امیدواری شده بود.

پس از این نشست حریری گفت، اکنون صفحه جدیدی در تاریخ لبنان ورق خواهد خورد و همگی برای تحقق منافع کشور همکاری خواهیم کرد.

در پی حادثه تیراندازی یک ماه پیش (نهم تیر) در روستای "قبرشمون" از توابع استان جبل، اختلاف بین حزب سوسیال ترقیخواه و حزب دمکراتیک لبنان شدت گرفت. در آن حادثه "صالح الغریب" وزیر امور پناهجویان لبنان و از اعضای حزب دمکراتیک نزدیک به سوریه ، مورد سوء قصد نافرجام قرار گرفت که انگشت اتهام به سمت حزب سویالیست ترقی خواه نشانه رفت.

شدت گرفتن این اختلافات موجب تعطیلی جلسات هیئت دولت لبنان شد و این روند تا برگزاری نشست دیروز در کاخ بعبدا ادامه داشت، اما پس از آن حریری گفت: با تلاش رئیس جمهوری، رئیس مجلس و من، جنبلاط و ارسلان آشتی کرده و به تفاهم رسیدند و جلسه هیئت دولت ساعت 11 صبح امروز (به وقت محلی) برگزار می شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها