ارتش سوریه منطقه راهبردی حومه ادلب را آزاد کرد

ارتش سوریه منطقه راهبردی حومه ادلب را آزاد کرد
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 07:45

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند که نیروهای ارتش سوریه یک منطقه راهبردی واقع در حومه جنوبی ادلب را با پاکسازی از وجود تروریست های جبهه النصره، آزاد کردند.

العالم _ سوریه

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند پس از درگیری شدید با تروریست های جبهه النصره و شکست آنها، شهر راهبردی «الهبیط» در حومه جنوبی ادلب را آزاد کنند.

بر اساس این گزارش، شهر الهبیط از بخش غربی و جنوبی طی دو روز گذشته در محاصره نیروهای سوری قرار داشت.

این گزارش می افزاید، جنگنده های روسی و سوری نیز خطوط امدادرسانی تروریست ها واقع در حد فاصل الهبیط و خان شیخون را هدف قرار دادند و تعدادی تانک و خودروی نظامی آن ها را نابود کردند.

همچنین در جریان درگیری در داخل شهر الهبیط میان نیروهای سوری و تروریست ها بیش از ۶۰ تروریست کشته شدند.

پیش تر نیز نیروهای ارتش سوریه طی عملیاتی موفق شدند شهرک «الجیسات» واقع در جنوب شهر الهبیط را که پایگاه مهمترین گروه تروریستی موسوم به هیات تحریر الشام به سرکردگی جبهه النصره بود،‌ به کنترل خود درآورند.

ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه است که بیش از ۳ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند و به آخرین محل استقرار تروریست‌ها و گروه‌های مخالف دولت سوریه تبدیل شده است.

تروریست‌ها بارها از ادلب، سایر مناطق سوریه و غیرنظامیان را هدف قرار داده اند.

سوریه در هشت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها