هشدار گروه های فلسطینی به صهیونیست ها درباره هر نوع تعرض به مسجدالاقصی

يکشنبه 20 مرداد 1398 - 21:34

در یورش نظامیان اشغالگر صهیونیست به محوطه مسجدالاقصی در قدس شریف ، ده ها فلسطینی زخمی شدند.

العالمفلسطین اشغالی

نیروهای اشغالگر صهیونیست امروز با گلوله های پلاستیگی و بمب های حاوی گاز به محوطه مسجدالاقصی در قدس اشغالی یورش بردند.

نظامیان صهیونیست درصدد متفرق کردن فلسطینی هایی بودند که به منظور جلوگیری از یورش شهرک نشینان صهیونیست در سالروز به اصطلاح تخریب هیکل ادعایی" جمع شده بودند.

در نتیجه یورش نیروهای صهیونیست به محوطه مسجدالاقصی ده ها فلسطینی زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر، شادی عید قربان را به کام فلسطینی ها تلخ کردند.

صدها نظامی مسلح صهیونیست در اولین روز از عید مبارک قربان وارد محوطه مسجدالاقصی شدند و با گلوله های پلاستیکی و گازهای اشک آور به سوی فلسطینیها تیراندازی و شلیک کردند که بر اثرآن ، ده ها فلسطینی زخمی شدند.

به گفته شاهدان، شهرک نشینان صهیونیست در قالب چندین گروه، به محوطه مسجدالاقصی یورش بردند.

در این حال، گروه های فلسطینی، تلاش مقامات رژیم اشغالگر برای تحکیم سلطه خود بر مسجدالاقصی را محکوم کردند.

جنبش حماس درباره هر گونه تعرض به مسجدالاقصی و تلاش مقامات صهیونیست برای اجرای طرح تقسیم مکانی و زمانی این مکان یا هر گونه اقدامی به منظور تغییر هویت اسلامی مسجدالاقصی هشدار داد.

"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که حمایت و دفاع از مسجدالاقصی ومقدسات اسلامی و مسیحی در سایه معادله ای صورت می گیرد که مبتنی بر وحدت مردم و تقویت قدرت فلسطینی ها و احیای مقاومت به اشکال مختلف آن است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در واکنش به این یورش ها اعلام کرد تلاش های رژیم اشغالگر اسرائیل برای تحمیل سیاست اعمال سلطه خود در قدس اشغالی و مسجدالاقصی اجرایی نخواهد شد.

"خالد البطش" از مسئولان چنبش جهاد اسلامی باز شدن باب عادی سازی میان پایتخت های برخی کشورهای عربی و اسلامی با رژیم اسرائیل برای اعطای مشروعیت به رژیم اشغالگر صهیونیست را به مثابه ضربه ای محکم به قبله اول مسلمانان دانست.

پربیننده ترین خبرها