حکیم مقاومت ملت ایران را ستود

حکیم مقاومت ملت ایران را ستود
دوشنبه 21 مرداد 1398 - 18:30

رهبر جریان حکمت ملی، مقاومت و پایداری ملت ایران را در برابر فشارهای خارجی ستودنی توصیف کرد.

العالم ـ عراق

«سید عمار حکیم» گفت: ضمن اعلام مخالفت با سیاست تحریم اقتصادی و به محرومیت کشاندن ملت ها، در عین حال به مقاومت و پایداری و صبر ملت ایران در برابر فشارها ارج می نهیم.

وی در ادامه نسبت به گسترش دامنه نزاع های منطقه ای و فضایی این که شرایط برای رشد مجدد تروریسم و تهدید امنیت و صلح منطقه ای فراهم می کند، هشدار داد.

رهبر جریان حکمت ملی گفت که از همه نیروهای اصلی منطقه می‌خواهیم پشت میز مذاکره بنشینند و راه‌های حل مسالمت‌آمیز سیاسی را بپذیرند و شبح جنگ، ویرانی، افراط‌گرایی و نفرت‌پراکنی را از منطقه دور کنند.

حکیم خاطرنشان کرد، منطقه در حال حاضر در شرایط استثنایی به سر می برد زیرا چهار کشور عربی لیبی، الجزائر، سودان و تونس فاقد رهبر سیاسی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که این کشورها در پیشبرد روند دموکراسی و برگزاری انتخابات آزاد که انعکاس دهنده دیدگاه مردم باشد موفق عمل کنند.

به گزارش ایرنا، حکیم بار دیگر نقش عراق در تحولات و تنش های منطقه را بی طرفی مثبت با در نظر گرفتن منافع ملت و کشور عراق عنوان کرد.

وی از رویکرد اپوزیسونی که جریان حکمت ملی در پیش گرفته مجدد دفاع کرد و گفت که برخی از جریان های سیاسی کشور در این رویکرد همسو و هم نظر با جریان حکمت هستند.

حکیم ابراز امیدواری کرد که این گروه های سیاسی در آینده نزدیک بتوانند یک جبهه واحد سیاسی تشکیل دهند.

پربیننده ترین خبرها