دیدار ولی‎عهد ابوظبی با شاه و ولی‌عهدی سعودی

دیدار ولی‎عهد ابوظبی با شاه و ولی‌عهدی سعودی
دوشنبه 21 مرداد 1398 - 19:05

ولی‌عهد ابوظبی امروز ضمن سفر به جده با شاه و ولی‌عهد سعودی دیدار و با آنها درباره آخرین تحولات مربوط به یمن از جمله عدن بحث و گفت‌وگو کرد.

«محمد بن زاید» ولی‎عهد ابوظبی روز دوشنبه به جده سفر کرد و با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در کاخ منا دیدار و گفت‎وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولی‌عهد ابوظبی پس از دیدار با ملک سلمان با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار کرد.

به گزارش العربیه، طرفین اماراتی و سعودی در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به یمن به خصوص رویدادها و درگیری‎های اخیر عدن (مرکز جنوب یمن) بحث و تبادل نظر کردند.

این اولین دیدار رسمی مقامات اماراتی و سعودی پس از درگیری‎های اخیر عدن که ده‎ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است، محسوب می‎شود.

عدن طی روزهای گذشته شاهد اختلافات‎ گروه‎هایی بود که به نیابت از امارات و عربستان سعودی (دو کشور اصلی عضو ائتلاف متجاوز به یمن) به روی هم سلاح کشیدند و به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

سفر بن زاید به جده پس از آن صورت گرفت که عناصر مسلح تحت امر امارات موفق شدند با اخراج عناصر وابسته به عربستان سعودی و دولت مستعفی یمن از کاخ «معاشیق»، کنترل شهر عدن را در دست خود بگیرند.

درگیری‌ها از آنجا آغاز شد که روز چهارشنبه (16 مرداد/ هفتم اوت) شورای انتقالی جنوب، به شکل رسمی از نیروهایش خواست در حال آماده باش قرار بگیرند. «هانی بن بریک» نایب رئیس شورا نیز به اتهام اینکه دولت هادی از حزب [اخوانی] الاصلاح حمایت می‌کند، از شبه‌نظامیان خود خواست که به کاخ «معاشیق» که مقر ریاست جمهوری است، حمله کنند.

عدن روز چهارشنبه در نزدیکی ورزشگاه الحبیشی در شهر کریتر شاهد درگیری میان نیروهای گارد ریاست جمهوری دولت هادی و نیروهای الحزام الامنی (وابسته به امارات) بود. درگیری‌های روز گذشته بیش از پنج کشته و چندین مجروح بر جای گذاشت.

در حالی که واکنش امارات به این اتفاقات، به توییت «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت ابوظبی محدود شد (که در آن خواستار توقف درگیری‌ها شد)، عربستان نیز از زبان سخنگوی ائتلاف عربی درباره عواقب این تحولات صرفا هشدار داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها