یمن با 4 موشک بالستیک، مرکز تجمع نیروهای ائتلاف سعودی را هدف قرار داد

یمن با 4 موشک بالستیک، مرکز تجمع نیروهای ائتلاف سعودی را هدف قرار داد
دوشنبه 21 مرداد 1398 - 21:44

شبکه خبری «المسیره» یمن شامگاه دوشنبه اعلام کرد: مرکز تجمع نیروهای سعودی در منطقه "عسیر" در جنوب غرب عربستان هدف حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت.

العالم ـ یمن

بنابر این گزارش، چهار موشک بالستیک "زلزال ۱" به مرکز تجمع نیروهای متجاوز سعودی شلیک شده که در نتیجه، شماری از نیروهای دشمن کشته یا زخمی شده اند.

المسیره به شمار دقیق تلفات نیروهای سعودی اشاره ای نکرده است.

عسیر، نام منطقه ای در جنوب غرب عربستان به مرکزیت شهر "أبها" است که در هفته های گذشته در پاسخ به حملات نیروهای سعودی به یمن، هدف حمله پهپادی و موشکی یمنی ها قرار گرفته است.

یگان پهپادی یمن، ۵ اگوست (۱۴ مرداد) نیز در عملیاتی گسترده، فرودگاه بین‌المللی أبها، پایگاه هوایی ملک "خالد" و فرودگاه "نجران" را با موشک "قاصف ۲ کا" هدف قرار داد.

یگان پهپادی یمن همچنین در سه ماه گذشته، ۵۰ عملیات علیه مقرهای نظامی، پایگاه‌ها و تأسیسات دشمن انجام داده که از جمله ۱۶ مورد آن به فرودگاه أبها، ۱۴ مورد به فرودگاه جیزان، ۱۱ مورد به فرودگاه نجران و ۹ مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.

همچنین در ماه جولای (تیر)، ۲۳ عملیات توسط یگان پهپادی یمن انجام شده که ۱۸ مورد آن با موشک «قاصف ۲k» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بوده است.

به گزارش ایرنا، عربستان از فروردین ۹۴ که به همراه امارات، جنگ علیه یمن را آغاز کرد، نه تنها تاکنون نتوانسته به اهداف خود برسد، بلکه خسارت های مالی و جانی زیادی را متحمل شده است.

پربیننده ترین خبرها