شمارش 58 درصد آرای انتخابات آرژانتین/ فرناندز از رئیس جمهوری فعلی پیشی گرفت

شمارش 58 درصد آرای انتخابات آرژانتین/ فرناندز از رئیس جمهوری فعلی پیشی گرفت
دوشنبه 21 مرداد 1398 - 22:08

با شمارش ۵۸ درصد از آراء انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین که روز یکشنبه بیستم مرداد برگزار شد، «آلبرتو فرناندز» با کسب ۱۴.۴۴درصد رای بیشتر، از «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهوری فعلی آرژانتین، پیشی گرفته است.

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری الجزیره روز دوشنبه گزارش داد: بر اساس نتایج شمارش ۵۸.۷ درصد آرا، فرناندز ۴۷.۰۱ درصد و ماکری ۳۲.۶۶ درصد آرا را کسب کرده است.

رأی دهندگان آرژانتینی که زیر فشار بحران اقتصادی قرار دارند، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به آلبرتو فرناندز رقیب رئیس جمهور کنونی اقبال بیشتری نشان دادند.

سیاست های اقتصاد ریاضتی مائوریسیو ماکری، نارضایتی مردم را در پی داشته است.

شرکت در تمامی انتخابات ملی در آرژانتین برای سنین ۱۸ تا ۷۰ سال اجباری و برای افراد بالای ۷۰سال و بین ۱۶تا ۱۸سال اختیاری است.

انتخابات رئیس‌جمهور در آرژانتین هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و در صورتی که نامزدی نتواند حداقل ۴۵ درصد آرا را به دست بیاورد انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، از مجموع جمعیت حدود ۴۰ میلیون نفری آرژانتین، نزدیک به ۲۷ میلیون نفر واجد شرایط رای هستند. و در انتخابات روز یکشنبه ۱۴ نامزد به رقابت پرداختند.

حدود ۸۰ ناظر بین المللی برای نظارت بر روند برگزاری این انتخابات به آرژانتین رفته اند.

حمایت از حقوق کارگران، تقویت حقوق بازنشستگان، حمایت از مشاغل کوچک و متوسط و گسترش دانشگاه های عمومی از اولویت های آلبرتو فرناندز در این دوره از انتخابات بوده است.

او همچنین وعده دسترسی به بهداشت عمومی و افزایش دستمزدها را داده که به نظر می رسد چنین وعده هایی در پیروزی او تاثیر داشته است.

فرناندز در سخنانی گفت: "مطمئنم که آرژانتین باید به این دوره پایان دهد و یک تاریخ جدید را ایجاد کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها