رای الیوم بررسی کرد:

تحولات اخیر در نوار غزه و هراس رژیم صهیونیستی از وقوع هرگونه جنگ با مقاومت فلسطین

تحولات اخیر در نوار غزه و هراس رژیم صهیونیستی از وقوع هرگونه جنگ با مقاومت فلسطین
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 13:55

چگونه دو پهپاد فلسطینی پس از نفوذ به منطقه مرزی، بدون اینکه توسط سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی رهگیری و اسقاط شوند به نوار غزه بازگشتند؟ و دو تحول اصلی و اخیر که رژیم صهیونیستی را بر آن داشته تا هرگونه جنگ با فلسطینی ها را به تاخیر بیندازد چیست؟

العالم-فلسطین اشغالی

اگر خبر نفوذ دو پهپاد فلسطینی به منطقه مرزی با نوار غزه در عمق اسرائیل و بازگشت آنها بدون هیچ گونه رهگیری و اسقاط توسط سامانه گنبد آهنین را حدود ده سال پیش در این روزنامه منتشر می کردیم قطعا هیچ کس اهمیتی به آن نمی داد چرا که آن را یک توهم اغراق آمیز و یا سخنی از روی دیوانگی یا جنون می انگاشتند، اما نه تنها این اتفاق روز گذشته عملی شد بلکه مقامات رژیم صهیونیستی نیز رسما به آن اقرار کردند.

مقاومت در نوار غزه و کرانه باختری با پیشرفت تجهیزات و به روزرسانی تسلیحات خود را برای هرگونه مواجهه با رژیم صهیونیستی آماده کرده است و می تواند کنترل امور را در چنین شرایطی به دست گیرد و این همان مسئله ای است که موجب نگرانی سرکردگان رژیم صهیونیستی شده و آنها را بر آن داشته که هرگونه جنگ با نوار غزه را به طولانی ترین زمان ممکن به تاخیر بیندازند.

دو تحول مهم در کرانه باختری و نوار غزه در شش روز گذشته رخ داده که تبعات بسیار زیادی داشته است.

اولین رویداد کشف جسد یک نظامی این رژیم در جنوب کرانه باختری در روز پنج شنبه هفته گذشته که گفته می شود این عملیات توسط گروهکی انجام شده که به حماس مرتبط است.

دومین رویدادی که اخیرا رخ داد، تلاش یکی از عناصر حماس برای نفوذ به مرزهای رژیم صهیونیستی بود که لباس نظامی به تن داشته و مسلح بوده است، در این رویداد پیش از اینکه این شخص توسط عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت برسد توانست با تیراندازی به سمت نظامیان رژیم صهیونیستی سه نفر از آنها را زخمی کند.

رویداد نخست نشان از تلاش جنبش های حماس و جهاد اسلامی برای انتقال درگیری ها به مرزهای کرانه باختری دارد، که یک تهدید بزرگ برای امنیت رژیم صهیونیستی محسوب می شود و رویداد دوم حاکی از آن است که حماس هراسی از عملیات انتقام جویانه رژیم صهیونیستی ندارد و خود را برای هر عملیاتی آماده کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز معانی این تحولات را به خوبی درک کرده است، و شکی نیست که اگر امیدی به پیروزی داشت، هیچ تردیدی برای اعزام نظامی و تسلیحات به سمت نوار غزه نمی کرد و از این فرصت برای پیروزی در انتخابات کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) استفاده می کرد.

پرواضح است که مقاومت چه در لبنان و چه در فلسطین تنها به اتخاذ استراتژی مقابله به مثل بسنده نمی کند و در دستور کار خود اتخاذ استراتژی هجومی موازی را با هدف نفوذ در عمق اراضی رژیم صهیونیستی و بازپس گیری مناطق اشغال شده در جنوب و شمال را دارد.

در همین حال روزنامه صهیونیستی جروزالیم پست رژیم صهیونیستی به نقل از تحلیلگران و کارشناسان این رژیم تصریح کرده است که در صورت بروز جنگ احتمالی میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها، به دلیل پیشرفت هایی که طی سال های اخیر مقاومت کسب کرده است، خسارات رژیم صهیونیستی چهار برابر جنگ های پیشین خواهد بود.

نفوذ پهپاد فلسطینیان به منطقه‌ای مرزی در جنوب نوار غزه بدون اینکه رهگیری شده و یا اسقاط شوند نشان از توان بالا و پیشرفت مقاومت در عرصه نظامی دارد و به نظر می رسد اراده، اعتماد به نفس و دوری از وابستگی به دیگر کشورهای عربی و پایبندی به اصل مقاومت، نیروهای مقاومت را در مسیر درستی قرار داده است، مسیری که به آزادی اراضی اشغالی ختم می شود.

پربیننده ترین خبرها