هشدار نخست‌وزیر پاکستان درباره پاکسازی نژادی مسلمانان در کشمیر

هشدار نخست‌وزیر پاکستان درباره پاکسازی نژادی مسلمانان در کشمیر
پنج‌شنبه 24 مرداد 1398 - 11:36

نخست‌وزیر پاکستان با هشدار درباره طرح هند برای پاکسازی نژادی مسلمانان از منطقه جامو و کشمیر، گفت دولت دهلی‌نو به دنبال مداخله نظامی در بخش پاکستانی کشمیر است.

العالم - آسیا

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان امروز (پنجشنبه)‌ هشدار داد که هند با طرح جدیدی که در قبال منطقه جامو و کشمیر در پیش گرفته،‌ به دنبال تکرار فاجعه سربرنیتسا است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» خان که از روز گذشته به منطقه تحت کنترل پاکستان کشمیر سفر کرده، درباره نقشه هند جهت پاکسازی نژادی مسلمانان از منطقه کشمیر و تکرار کشتار سربرنیستا هشدار داد.

وی در جلسه ویژه‌ای با مجمع قانونگذاری کشمیر در شهر «مظفرآباد» گفت: «هند به دنبال آن است که در منطقه پاکستانی کشمیر، عملیات نظامی انجام دهد. اگر جنگی بین پاکستان و هند دربگیرد، جامعه جهانی مسئول آن خواهد بود».

نخست‌وزیر پاکستان با انتقاد از سکوت جامعه جهانی درباره اقدامات اخیر هند در قبال جامو و کشمیر، توضیح داد: «[هند] طرح هولناک‌تری برای منحرف کردن توجه جهان از اقداماتش در کشمیر ایجاد کرده است. آنها در حال برنامه‌ریزی برای اقدام [نظامی] در کشمیر آزاد هستند. پاکستان اما آماده است با هر نوع تجاوزگری مقابله کند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها