رویترز: «گریس 1» احتمالاً امروز مجوز ترک ساحل «جبل الطارق» را دریافت می‌کند

رویترز: «گریس 1» احتمالاً امروز مجوز ترک ساحل «جبل الطارق» را دریافت می‌کند
پنج‌شنبه 24 مرداد 1398 - 12:35

یک منبع آگاه به رویترز اعلام کرد که کشتی «گریس 1» احتمالاً امروز (پنجشنبه) با حکم دادگاه، مجوز ترک ساحل «جبل الطارق» را دریافت خواهد کرد.

العالم - اروپا

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که کشتی «گریس 1» طبق تصمیم دادگاه جبل‌الطارق که قرار است امروز (پنجشنبه) برگزار شود، احتمالاً مجوز ترک ساحل «جبل‌ الطارق» را دریافت می‌کند.

طبق این گزارش، دادگاهی در جبل الطارق قرار است امروز درباره وضعیت کشتی گریس 1 که از یک ماه و نیم پیش در نزدیکی ساحل «جبل الطارق» در توقیف به سر می‌برد، تصمیم‌گیری کند.

پیش از این نیز، نشریه انگلیسی «سان» در خبری اختصاصی نوشته است که کشتی «گریس ۱» که از یک ماه و نیم پیش در نزدیکی ساحل «جبل طارق» در توقیف به سر می‌برد، امروز (پنج‌شنبه) آزاد می‌شود.

نیروهای ویژه ارتش انگلیس یک ماه و نیم پیش به این کشتی که حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران است، یورش برده و آن را توقیف کردند. لندن مدعی است که قصد داشته از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه جلوگیری کند.

جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه ایران الزامی برای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا ندارد و مقصد محموله هم سوریه نبوده، تأکید کرده است که اقدام انگلیس نقض مقررات بین‌المللی است.

نشریه سان همچنین گزارش کرد که «فابیان پیکاردو» وزیر ارشد منطقه جبل طارق دیگر از دادگاه نخواهد خواست که حکم بازداشت کشتی گریس 1 تمدید شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها