فرانس 24: رفع توقيف نفتكش گريس1 پيروزی ايران است

فرانس 24: رفع توقيف نفتكش گريس1 پيروزی ايران است
جمعه 25 مرداد 1398 - 02:39

شبکه تلویزیونی فرانس24 انگلیسی اعتراف کرد که رفع توقیف نفتکش گریس1 به منزله یک پیروزی برای ایران است.

العالم - اروپا

در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی گفت: جبل الطارق نفتکش توقیف شده ایرانی را برخلاف تلاش های آمریکا برای تمدید توقیف آن آزاد کرد. نفتکش گریس وان در چهارم ماه ژوئیه به وسیله نیروی دریایی انگلیس توقیف شد. در برابر ایران هم یک نفتکش انگلیسی را در تنگه هرمز توقیف کرد. سفیر ایران در لندن رفع توقیف نفتکش گریس وان را به منزله شکستی تحقیر آمیز برای واشنگتن دانست.

در ادامه خبرنگار این شبکه تلویزیونی از لندن گزارش داد: نفتکش ایرانی به مدت یک ماه و نیم توقیف شده بود. این نفتکش در روز چهارم ماه ژوئیه توقیف شده بود. کاپیتان و خدمه آن آزاد شده اند و هیچ اتهامی متوجه آنها نبوده است.تا آنجایی که می دانیم این نفتکش امروز صبح محل را ترک کرده است.

از طرف دیگر در آخرین لحظه شاهد درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای تمدید مدت توقیف این نفتکش هم بودیم. می توان به موضوع رفع توقیف این نفتکش به منزله پیروزی برای ایرانی ها نگریست. مقامات دادگاه محلی جبل الطارق درخواست آمریکا را رد کرده اند.جبل الطارق بخشی از قلمرو انگلیس است.

وی افزود: تا آنجایی که می دانیم مقامات جبل الطارق تضمین هایی مکتوب از ایران دریافت کرده اند. ایران اعلام کرده است که مقصد این نفتکش سوریه نبوده است.

پیشتر انگلیس اعلام کرده بودکه مقصد این نفتکش سوریه بوده است و اقدام آن به منزله نقض تحریم های اتحادیه اروپا است. هم اکنون امیدها برای آزادی نفتکش انگلیسی از طرف ایران افزایش یافته است.

این نفتکش که متعلق به سوئد و تحت پرچم انگلیس است در نوزدهم ماه ژوئیه در تنگه هرمز توقیف شد.این امید در انگلیس وجود دارد که نفتکش استنا امپریو هم اکنون آزاد شود.اما با این وجود تنش های زیادی همچنان بین لندن و تهران وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها