نماینده فلسطینی‌تبار آمریکایی از سفر به کرانه‌باختری منصرف شد

نماینده فلسطینی‌تبار آمریکایی از سفر به کرانه‌باختری منصرف شد
جمعه 25 مرداد 1398 - 18:41

پس از آنکه رژیم صهیونیستی با سفر نماینده فلسطینی تبار آمریکایی به کرانه باختری موافقت کرد، وی اعلام کرد که به دلیل شرایط ظالمانه این رژیم از این سفر منصرف شده است.

العالم- آمریکا

«رشیده طلیب» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به کرانه باختری سفر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نماینده فلسطینی‌الاصل دلیل انصراف خود از سفر به کرانه باختری را شرایط ظالمانه رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

روز گذشته در خبرها آمده بود که رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته که از ورود دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به نام‌های «ایلهان عمر» سومالیایی تبار و «رشیده طلیب» فلسطینی‌تبار به فلسطین اشغالی جهت بازدید از اماکن اسلامی قدس ممانعت کند.

وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که ورود این دو نماینده کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی ممنوع است و با هرگونه درخواست آنها برای سفر به فلسطین مخالفت می‌شود.

پس از آن امروز وزارت امور داخلی کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که این وزارتخانه به «رشیده طلیب» عضو مسلمان و فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا اجازه سفر به کرانه باختری را می‌دهد.

این وزارتخانه اعلام کرده که به «دلایل انسانی»، اجازه سفر طلیب به کرانه باختری را برای دیدار از خانواده خود می‌دهد.طبق گزارش‌ها، مادربزرگ رشیده طلیب در کرانه باختری فلسطین زندگی می‌کند.

پیشتر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا که به حمایت‌هایش از صهیونیست‌ها معروف است، از اقدام مقامات صهیونیست در ممانعت از سفر دو نماینده مذکور به سرزمین‌های اشغالی استقبال و حمایت کرده بود.

عمر و طلیب دو عضو کنگره آمریکا از حامیان کمپین تحریم رژیم صهیونیستی هستند و اخیرا لایحه‌ای را ارائه کردند که به آمریکایی‌ها حق مشارکت در کمپین‌های دعوت به تحریم اسرائیل می‌دهد و از همین رو تل آویو نگران است آنها مثل قبل در سرزمین‌های اشغالی هم اظهاراتی در حمله به اسرائیل به زبان آورند.

فارس

پربیننده ترین خبرها