دیدار وزیر خارجه ترکیه با رئیس شورای نظامی سودان

دیدار وزیر خارجه ترکیه با رئیس شورای نظامی سودان
شنبه 26 مرداد 1398 - 10:40

وزیر خارجه ترکیه که به خارطوم پایتخت سودان سفر کرده، با رئیس شورای نظامی این کشور دیدار کرد.

العالم _ ترکیه

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز جمعه (دیروز) در کاخ ریاست‌جمهوری سودان با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی این کشور دیدار کرد.

چاووش اوغلو برای شرکت در مراسم امضای نهایی سند متمم قانون اساسی به سودان سفر کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه ترکیه پس از این دیدار در صفحه توئیتر خود نوشت: «تشکیل دولت مدنی موقت را به همه طرف‌های سودانی تبریک می‌گویم».

وی بر حمایت کشورش از دولت و ملت سودان به منظور تقویت ثبات و امنیت این کشور تأکید کرد.

مراسم امضای سند متمم قانون اساسی و سند سیاسی مربوط به تشکیل دولت انتقالی امروز شنبه با حضور تعدادی از مهمانان خارجی برگزار می‌شود.

پیش از این برخی رسانه‌ها گزارش کردند که «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در این مراسم شرکت می‌کند.

شورای نظامی سودان و ائتلاف معارض «قوی الحریة و التغییر» (احزاب آزادی و تغییر) اخیرا در پایان مذاکرات خود که تحت نظارت اتحادیه آفریقا صورت گرفت، سند اولیه متمم قانون اساسی را امضا کردند.

سند مذکور بر تشکیل شورای حاکمیتی متشکل از یازده نفر اعم از پنج نظامی و پنج غیرنظامی به اضافه یک فردی که بر اساس توافق بین شورای نظامی و معارضان تعیین می‌شود، تأکید دارد.

طبق این گزارش، در این سند اختیارات شورای حاکمیتی اعم از تشریفاتی، امور امنیتی و پرونده‌های صلح با گروه‌های مسلح در مناطق مختلف سودان، تعیین شده است.

در این سند بر تشکیل هیأت وزرا که ائتلاف معارضان نخست‌وزیر آن را تعیین می‌کند، تأکید شده است، تعداد وزرای کابینه ۲۰ وزیر خواهد بود که اختیارات اجرایی به اضافه اختیارات مشترک با شورای حاکمیتی از جمله اختیار قانونگذاری خواهد داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها