اشپیگل: تعداد نظامیان ترکیه‌ در قطر به 5000 نفر افزایش می‌یابد

اشپیگل: تعداد نظامیان ترکیه‌ در قطر به 5000 نفر افزایش می‌یابد
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 19:51

یک رسانه غربی در گزارشی از احتمال افزایش تعداد نظامیان ترکیه در قطر به 5000 نفر خبر داد.

العالم - آسیا

به موازات ادامه تنش‌ها میان عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر با قطر، منابع غربی از طرح ترکیه برای افزایش تعداد نیروهای نظامی خود در قطر خبر دادند.

نشریه آلمانی «اشپیگل» امروز یکشنبه با تاکید بر اینکه «ترکیه در حال افزایش حضور نظامی خود در قطر است»، از احتمال افزایش تعداد نظامیان ترکیه‌ای در قطر به ۵۰۰۰ نیرو خبر داده است.

حضور نظامی ترکیه در قطر به دنبال اقدام هماهنگ ۴ کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در قطع روابط خودشان با قطر و محاصره آن آغاز شد.

قطع روابط ریاض، ابوظبی، منامه و قاهره با دوحه، پانزدهم خردادماه سال گذشته انجام شد و آنها در توجیه این اقدام قطر را به حمایت از تروریسم، مداخله در امور کشورهای عربی و تهدید امنیت ملی و پناه دادن به افراطی‏‌ها و تروریست‎ها متهم کردند (جزئیات بیشتر).

اشپیگل در گزارش خود نوشت: «عربستان سعودی، امارات متحده عربی و برخی کشورهای عربی بیش از ۸۰۰ روز است که قطر را محاصره کرده‌اند. عامل اصلی این اقدام، محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی بوده است. او برداشتن محاصره را به چندین درخواست منوط کرده است. یکی از این درخواست‌ها، بستن پایگاه نظامی ترکیه در قطر است».

به نوشته این رسانه غربی، «شیخ تمیم بن حمد امیر قطر این درخواست را رد کرده و در مقابل در فصل پاییز طی مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان، دومین پایگاه نظامی ترکیه در قطر افتتاح خواهد شد».

پیش از این روزنامه ترکیه‌ای «حریت» چهارشنبه هفته گذشته از افتتاح دومین پایگاه نظامی ترکیه در قطر تا فصل پاییز خبر داده بود.

طبق گزارش این روزنامه نزدیک به اردوغان، در حال حاضر تعداد سه هزار نظامی ترکیه‌ای در قطر مستقر هستند.

طبق گزارش نشریه اشپیگل، منابع خبری در دوحه اعلام کردند که احتمال افزایش تعداد نظامیان ترکیه در قطر به ۵ هزار نفر وجود دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها