در خان شیخون چه می گذرد؟

در خان شیخون چه می گذرد؟
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 00:04

ارتش سوریه مزارع خان شیخون واقع در شمال غربی و تپه استراتژیک النار در ریف ادلب را آزاد کرد و خطوط امدادرسانی افراد مسلح در جنوب استان را پس از درگیری های خشونت آمیزی قطع کرد.

العالم - سوريه

در این درگیری ها دهها مسلح کشته شدند و ارتش در آستانه ورود به دو شهر الرکایا و کفر سجنه قرار گرفت

"حسام زیدان " خبرنگار شبکه العالم گفت: موضوع ورود ارتش سوریه به شهر خان شیخون به نظر می رسد به چند دلیل با توافق بین المللی مرتبط باشد ، مهم ترین این دلائل هشتمین نقطه کنترل ترکیه در شرق مورک است در صورت تسلط بر خان شیخون، ارتش راههای امدادرسانی به ریف شمالی حماه در مناطق و شهرهای مورک اللطامنه ،لطمین ، کفر زیتا و الصیاد را قطع م یکند.

با قطع خطوط امدادرسانی و محاصره ریف حماه ،ارتش امدادرسانی به نقطه کنترل ترکیه را نیز قطع می کند و به نظر می رسد ارتش سوریه در صورت عقب نشینی از نقطه ترکیه ، صدد محاصره خان شیخون است.

بر اساس آخرین اطلاعات، ارتش هم اکنون در حال حرکت به سوی کفر سجنه واقع در شمال غربی خان شیخون در فاصله 3 کیلومتری بزرگراه حلب دمشق است و با تسلط بر این روستای استراتژیک و واقع در ارتفاعات ،راه امداد رسانی به خان شیخون قطع می شود و مسیر دیگر منتهی به شهر از سمت جنوب شرقی را نیز می بندد.

خبرنگار العالم گفت : تروریست ها به شدت در حال تلاش هستند و در مناطق حضور ارتش دست به حملات انتحاری می زنند به گونه ای که گروههای تروریستی با قدرت برای متوقف گرفتن پیشروی ارتش پس از رسیدن به مهم ترین پایگاههای آنان در ریف جنوبی ادلب برای محافظت از حضور آنان در منطقه و استثمار سیاسی از آنان در حال تلاش هستند.

منطقه خان شیخون دروازه اصلی و مهم به سوی عمق ریف جنوبی ادلب است اما ارتش در صدد آزادسازی مناطقی است که کشورهای ضامن صلح آستانه برای خروج افراد مسلح بر اساس مذاکرات آستانه و توافق سوچی به توافق رسیدند .

هدف اصلی ارتش پس از تسلط بر محور التمانعه – خان شیخون - کفر سنجه ،متصل کردن ریف جنوبی ادلب و ریف غربی حماه و ریف شرقی ادلب یعنی از منطقه ابو دالی به سنجار در ادلب است به گونه ای که خط رویارویی به سوی عمق ریف جنوبی ادلب فقط از یک سمت خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها