انتقاد چین از حقه کثیف آمریکا در مذاکرات تجاری

انتقاد چین از حقه کثیف آمریکا در مذاکرات تجاری
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 11:54

چین هرگونه اقدام سیاسی از جمله مطرح کردن نا آرامی های هنگ کنگ در مذاکرات تجاری با آمریکا را مردود خواند و آن را یک حقه کثیف از سوی واشنگتن توصیف کرد.

العالم ـ آسیا

انتقادهای چین در حالی صورت می گیرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در توئیتی هشدار داده است اگر چین قصد اعمال خشونت علیه معترضان هنگ کنگ را داشته باشد توافق تجاری در کار نخواهد بود.

وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در بیانیه ای تاکید کرده است آمریکا حق ندارد در مساله هنگ کنگ که جزو امور داخلی چین و مرتبط با اصل چین واحد است، مداخله کند.

روزنامه مردم از رسانه های دولتی چین هم نوشته است که حقه کثیف آمریکا برای سیاسی کردن این گفت و گوها هیچ کمکی به روند مذاکرات و گفت و گوهای اقتصادی و تجاری دو طرف نمی کند.

دولت چین تاکید کرده است اولین و مهمترین اولویت، بازگرداندن ثبات و نظم در هنگ کنگ است و ارسال پیام هایی از این دست باعث هرج و مرج بیشتر در این منطقه می شود.

نشریه ارگانی چین می نویسد که سیاست مرعوب سازی سیاسی برای گرفتن امتیازات تجاری از چین نه تنها پاسخ نمی دهد بلکه واکنش مقابله جویانه پکن را هم به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ترامپ در اشاره ای به اعتراضات میدان تیان انمن چین در سال 1989 میلادی گفته که اگر پکن بخواهد یک «تیان آنمن» دیگر درست کند، توافق حاصل نخواهد شد.

وی افزود ما خواستار یک توافق خوب هستیم و فکر می کنیم که چین بیش از آمریکا به آن نیاز دارد.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در پکن هم گفت که اعتراضاتی که نظم اجتماعی را برهم می زند و فاقد اصول قانونی است نمی تواند برمبنای دمکراسی و آزادی خواهی تعریف شود.

پربیننده ترین خبرها