اولین اقدام دولت مستعفی برای حذف امارات از ائتلاف علیه یمن

اولین اقدام دولت مستعفی برای حذف امارات از ائتلاف علیه یمن
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 18:53

" صالح الجبوانی" وزیر حمل و نقل دولت رئیس جمهوری مستعفی یمن، گفت که دولت از عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور ، خواستار حذف مشارکت امارات در ائتلاف علیه یمن شد.

العالم - یمن

الجبوانی گفت که از دولت هادی خواسته شده است که امارات به طور کامل به عنوان مسئول حوادث و ناآرامی های عدن و جنوب یمن معرفی شود.

به گفته وی، دولت مستعفی منصور هادی در بیانیه دیروز خود، امارات را مسئول همه حوادث عدن و جنوب یمن دانسته و در پیامی به منصور هادی خواهان حذف امارات از ائتلاف علیه یمن شده است.

الجبوانی همچنین گفت: در مرحله بعد، به موضوعات سیاسی و حقوقی و انسانی خواهیم پرداخت و از امارات و افسران این کشور به علت اقدامات تجاوزکارانه خود در یمن و ایجاد زندان های محرمانه و تعرض به حاکمیت کشور و تلاش برای جدا کردن بخش هایی از خاک این کشور به محافل و دادگاه های بین المللی شکایت خواهیم کرد.

این وزیر یمنی تصریح کرد : شورای انتقالی در اتاق اطلاعات ابوظبی به وجود آمد. از این رو، این شورا ، ابزاری صددرصد اماراتی است و سوال اینجاست که امارات چه می خواهد و چه اقداماتی را می خواهد در جهت عادی سازی روابط و کنترل حوادث اتفاق افتاده و از بین بردن آثار آن طبق خواسته برادران سعودی انجام دهد؟

وی تاکید کرد: امارات مسئول اصلی همه این تحولات است.

پربیننده ترین خبرها