زاخاروا: روسیه و چین خواستار نشست شورای امنیت درباره موشک‌های میان‌بُرد آمریکا هستند

زاخاروا: روسیه و چین خواستار نشست شورای امنیت درباره موشک‌های میان‌بُرد آمریکا هستند
پنج‌شنبه 31 مرداد 1398 - 17:04

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره فروپاشی معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد (INF) گفت: استقرار هرگونه سامانه موشکی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه برای امنیت تمام جهان تهدید به حساب می‌آید.

العالم - اروپا

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در نشست خبری هفتگی این بار در شهر پیتیگورسک حاضر شد و به سولات اصحاب رسانه پاسخ داد.

زاخاروا در واکنش به اظهارات اخیر و تند مقامات ترکیه درباره عملیات‌های هوایی این کشور و دولت سوریه علیه پایگاه‌های تروریست‌ها در منطقه ادلب، گفت: «از نظر روسیه پایبندی به توافقات حاصل‌شده بر سر ادلب حائز اهمیت است و در این باره با ترکیه در تماس است».

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» وی اما ضمن تاکید بر لزوم عملیات‌های علیه گروه‌های تروریستی در منطقه ادلب، توضیح داد: «در کنار وضعیت عمومی پایدار در سوریه، تنش‌های خطرناکی در داخل و اطراف ادلب کماکان وجود دارد. دلیل آن نیز حملات ستیزه‌جویانه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش و ورای آن است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فروپاشی معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد (INF) با بیان اینکه استقرار هرگونه سامانه موشکی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه برای امنیت تمام جهان تهدید به حساب می‌آید، افزود: «روسیه و چین خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره این تصمیم آمریکا هستند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها