پایان تور دیپلماسی ظریف به اروپا/ وزیر خارجه عازم تهران شد

پایان تور دیپلماسی ظریف به اروپا/ وزیر خارجه عازم تهران شد
جمعه 1 شهريور 1398 - 21:24

وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر به سه کشور حوزه نوردیک و فرانسه عازم تهران شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد جواد ظریف در سفر به فرانسه با رئیس جمهوری و وزیر خارجه این کشور دیدار ‌و گفت و گو کرد.

وزیر خارجه ایران گفت‌ و گوهایش با رئیس جمهور فرانسه را سازنده خواند و تصریح کرد: ما برجام را غیر قابل مذاکره مجدد می‌دانیم.
ظریف یکشنبه این هفته در راس هیاتی سیاسی به فنلاند سفر کرد، وی دوشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم سوئد سخنرانی کرد. همچنین روز گذشته با نخست وزیر، وزیر خارجه و رئیس مجلس آن کشور دیدار کرد.
وزیر امور خارجه ایران در سفر به سوئد، امروز با «آندریاس نورلن» رئیس پارلمان این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مختلف همکاری‌های دوجانبه به ویژه همکاری‌ها و سفرهای پارلمانی بین ایران و سوئد و همچنین برجام و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کرد.
ظریف پیش از این دیدار نیز در موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری/ SIPRI} به ایراد سخنرانی در خصوص مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت و به سؤالات حاضران پاسخ داد.
به گزارش ایرنا، رئیس دستگاه دیپلماسی دیروز نیز با «مارگوت والستروم» وزیر امور خارجه سوئد دیدار و درخصوص موضوعات مختلف دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله برجام، ضرورت تسریع در اجرای ساز و کار اینستکس، امنیت منطقه خلیج فارس، یمن و افغانستان گفت وگو و تبادل نظر کرد.
دیدار و گفت وگو با «کارل بیلت» نخست وزیر پیشین سوئد و از شخصیت‌های تأثیرگذار در اروپا و همچنین دیدار با «آن لینده» وزیر تجارت سوئد و مسؤول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از دیگر برنامه های ظریف در جریان سفر به استکهلم بود.
ظریف در سفر به نروژ با توربیورن روایساکسن، وزیر تجارت، صنعت و شیلات و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

پربیننده ترین خبرها