درگیری نیروهای حفتر با نیروهای دولت وفاق ملی در جنوب پایتخت لیبی

درگیری نیروهای حفتر با نیروهای دولت وفاق ملی در جنوب پایتخت لیبی
شنبه 2 شهريور 1398 - 10:28

نیروهای شرق لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» امروز از درگیری با نیروهای دولت وفاق ملی در اطراف شهر غریان واقع در جنوب غربی پایتخت این کشور خبر دادند.

العالم - آفریقا

مرکز اطلاع‌رسانی اتاق عملیات الکرامه وابسته به نیروهای حفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها با نیروهای دولت وفاق ملی در اطراف شهر غریان درگیر شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که «نیروهای حفتر پایگاه‌های شبه‌نظامیان مزدور، شورای بنغازی و الزاویه در حومه غریان و غوط الریح را هدف قرار داده‌اند و خودروهای امدادرسانی در حال انتقال زخمی‌ها به بیمارستان غریان هستند.»

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هواپیماهای وابسته به نیروهای حفتر دیشب اردوگاه الکیمیاء تاجوراء در طرابلس پایتخت لیبی را بمباران کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای حفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتاق عملیات نیروی هوایی وابسته به نیروهای حفتر منطقه مرزق را منطقه عملیاتی اعلام کرده که بزودی تمامی عناصر چادی مستقر در این منطقه از آن خارج خواهند شد.

حمله نیروهای حفتر به مصراته

شبکه سعودی العربیه نیز گزارش کرد که نیروهای حفتر روز جمعه(دیروز) نیز یک پایگاه تعمیر و نگهداری هواپیماهای جنگی و پهپادها در شهر مصراته را بمباران کردند.

در چند روز گذشته نیروهای حفتر حملات هوایی خود به شهر مصراته را افزایش داده‌اند و اهداف و پایگاه‌های نظامی به خصوص دانشکده هوایی مصراته را هدف قرار داده‌اند.

«قوات مصراتة»(نیروهای مصراته) از جمله گروه‌هایی هستند که در کنار نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی با نیروهای حفتر در حال جنگ هستند.

نیروهای حفتر از بیش از چهار ماه پیش حملات به طرابلس را با هدف تصرف این شهر آغاز کرده‌اند و طبق آمارهای سازمان ملل تا کنون نزدیک به یک هزار نفر کشته و بیش از پنج هزار نفر زخمی شده‌ و علاوه بر آن ۱۰۰ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها