واکنش سخنگوی وزارت خارجه به آزمایش موشکی آمریکا

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به آزمایش موشکی آمریکا
شنبه 2 شهريور 1398 - 16:33

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن ابراز نگرانی از آزمایش موشک میان برد آمریکا، خواستار واکنش جامعه بین‌المللی به اقدامات بی ثبات کننده آمریکا و خروج این کشور از معاهدات بین‌المللی شد.

العالم - ايران- سياسي

به گزارش سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تقبیح و محکومیت اصرار آمریکا بر یکجانبه گرایی و خروج از پیمان‌های بین المللی و تضعیف حقوق، قواعد و هنجارهای بین المللی، از آزمایش موشک میان‌ برد آمریکا در روزهای اخیر که با فاصله کمی پس از خروج آن کشور از «پیمان منع آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه» موسوم به INF انجام شد، ابراز نگرانی کرد‌.

موسوی افزود: این اقدام آمریکا ممکن است باعث رقابت تسلیحاتی در سطح جهانی شده که علاوه بر تشدید بی ثباتی و تهدید صلح و امنیت و بین‌المللی، هزینه‌های سنگین اقتصادی بر کشورهای دیگر تحمیل خواهد کرد که نتیجه آن کاهش سطح رفاه اقتصادی مردم در جهان است.

موسوی از جامعه بین‌المللی و همه کشورها خواست به اقدامات بی ثبات کننده آمریکا و خروج این کشور از معاهدات بین‌المللی که گامی به عقب در مناسبات بین‌المللی محسوب می‌شود، واکنش مناسب نشان دهند.

وزارت دفاع آمریکا اخیرا اعلام کرد که برای نخستین بار یک موشک کروز میان‌برد را در سواحل کالیفرنیا آزمایش کرده است. آزمایش این موشک از جمله آزمایش‌های منع‌شده در معاهده INF محسوب می‌شود.

این آزمایش حدودا 2 هفته بعد از خروج واشنگتن از این معاهده انجام شد.

در همین خصوص ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست شورای امنیت روسیه تاکید کرد که «انجام آزمایش اخیر آمریکا نشان داد که واشنگتن از مدت‌ها پیش روی توسعه موشک‌های ممنوعه در چارچوب معاهده INF کار می‌کرده است.»

فارس

پربیننده ترین خبرها