کشکول العالم/

البشیر در ازای 91 میلیون دلار خون مردم سودان را فروخت!

البشیر در ازای 91 میلیون دلار خون مردم سودان را فروخت!
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 07:56

رئیس جمهور معزول سودان که اخیرا به دلیل پولشویی و گرفتن پول از دیگر کشورها به صورت غیر رسمی در دادگاه حاضر می شود اخیرا اعتراف کرده است که 90 میلیون دلار از عربستان سعودی و یک میلیون دلار از امارات دریافت کرده است.

العالم - کشکول

عمر البشیر در جلسه محاکمه اش در خارطوم که دوشنبه 19 آگوست 2019 برگزار شد گفت: این پولها را ولیعهد عربستان محمد بن سلمان به دست برخی از اشخاص برایم فرستاده است تا خارج از بودجه آن را خرج کند اما نمی داند چگونه آن را خرج کرده است!

البشیر همچنین اعتراف کرده است که 65 میلیون دلار از ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان که در سال 2014 فوت کرده بود دریافت کرده است.

قطعا این پولهایی که البشیر آنها را از ملک عبدالله دریافت کرده است دستمزد قطع رابطه اش با ایران و اتخاذ مواضع مخالف با آن و ورود به محور سعودی - اماراتی بود اما مبلغ دوم که از محمد بن سلمان دریافت کرد خون بهای سربازان سودانی است که به عنوان مزدور در قتل برادران دینی خود در یمن فرستاده است.

ملت سودان حق داشت که با تمام توان وجود نظام فاسد البشیر را ساقط کنند چرا که سودان و ارتش آن و ملت و تاریخ مبارزاتی پربار آن در مقابل یک مشت دلار بی ارزش لگد مال شده بود.

پربیننده ترین خبرها